شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۷۷۱۶ واحدی معادل ۱.۳۰ درصد به یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۱۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۹۱۳ واحد رسید.

به گزارش  درآمد نیوز، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه دوازدهم مردادماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۴۴۸  واحدی معادل ۱.۳۰ درصد به رقم ۳۴۵ هزار و ۴۰۸ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۳۰ واحدی معادل ۰.۰۶  درصد، عدد ۴۰۰ هزار و ۶۹۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۴۵ واحدی به رقم ۲۵۳ هزار و ۲۱۸ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۳۲۹۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۰۲  هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۷۲۵ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۳۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۵۸۴۴ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۸۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، میدکو، شستا، ومعادن، وامید و پارس با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، وپارس و خساپا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۹۶۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۰۰ هزار و ۹۳۹ نوبت معامله و به ارزش ۴۷ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دابور(داروسازی‌ ابوریحان‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کدما، دفارا، خلنت و میدکو بود. همچنین نماد معاملاتی سنیر(سیمان‌ سفید نی‌ریز) با ۱۰ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ثشرق، وسکرشا، لپارس، قرن و بسویچ قرار گرفتند.