مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از افزایش ۱۴۳ هزار تنی عملکرد تخلیه و بارگیری موارد صنعتی و معدنی در ۶ ماهه‌ نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

پایگاه خبری درآمد نیوز -مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از افزایش ۱۴۳ هزار تنی عملکرد تخلیه و بارگیری موارد صنعتی و معدنی در ۶ ماهه‌ نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد

حسن خلج طهرانی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۹ شرکت با سرمایه‌گذاری بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در منطقه فعالیت ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس در حال فعالیت هستند، مطرح کرد: این شرکت‌ها نقش بسزایی در ایجاد ارزش‌ افزوده، جلوگیری از خام‌فروشی، تامین بازار داخلی و ایجاد رونق در صادرات بر عهده دارند.

وی در ادامه به ارتقاء سطح تعاملات این منطقه عظیم اقتصادی با راه‌آهن هرمزگان و بهبود شرایط حمل‌ونقلی در این منطقه اشاره کرد و افزود: این اقدامات سبب بهبود عملکرد و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری ریلی در منطقه شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به تشریح این موضوع پرداخت و تصریح کرد: در ۶ ماهه‌ نخست امسال، ۶ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۲۲ تن مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری ما بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴۳ هزار تن افزایش را نشان می‌دهد.

خلج طهرانی در پایان توسعه‌ زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف را یکی از برنامه‌های اساسی در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و یادآور شد: در شرایط فعلی، ۴۵ شرکت معتبر در حال ساخت و نصب تجهیزات با هدف بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف هستند و این روند توسعه ما را به آینده بسیار امیدوار می‌کند.