صادرات نفت خام ونزوئلا نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از راشاتودی، ماه گذشته صادرات نفت خام از ونزوئلا افزایش یافت در حالی که معامله گران قبل از اجرای مالیات جدید، به فروش نفت خام ونزوئلا به چین هجوم آوردند. به گزارش رویترز، بیشترین میزان صادرات ونزوئلا قبل از ۱۲ ژوئن وارد آسیا شد، با اعمال مالیات جدید واردات چین، هزینه های واردات سوخت تا ۴۰ درصد افزایش یافت.

شرکت ملی نفت ونزوئلا ماه گذشته حدود ۶۳۱۹۰۰ بشکه در روز نفت خام صادر کرد که نسبت به ماه می ۶.۵ درصد و از ژوئن ۲۰۲۰ نیز ۶۶ درصد افزایش داشت. دو هفته پیش، وزیر نفت ونزوئلا، ال آیسامی، در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت که این دولت در حال تغییر درکاهش تولید نفت خود بود و قصد دارد تا پایان سال جاری تولید خود را چهار برابر کند. ال آیسامی گفت: بدون هیچ گونه تأمین مالی، با پول خودمان، توانستیم به اندازه کافی سرمایه گذاری کنیم تا جلوی این کاهش را بگیریم و بهبودی تدریجی را شروع کنیم.

فرانسیسکو مونالدی  متخصص صنعت نفت ونزوئلا در دانشگاه رایس، به بلومبرگ گفت که افزایش تولید نفت ونزوئلا به ۱.۵ میلیون بشکه در روز در پایان سال ۲۰۲۱، هدفی غیرممکن است. حتی رسیدن به آن نیز در میان مدت غیرقابل تصور است.

ظرفیت تولید از سال ۲۰۱۴ در حال کاهش است و هیچ دکل نفتی در ونزوئلا به مدت یک سال فعالیت نکرده است. در اوایل سال جاری، PDVSA شرکت ملی نفت ونزوئلا محاسبه کرد که برای افزایش تولید به میزان قبل از هوگو چاوز در اواخر دهه ۹۰، به سرمایه گذاری ۵۸ میلیارد دلاری نیاز دارد. در سال ۱۹۹۸، ونزوئلا روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت خام پمپ می کرد. این شرکت قصد داشت برای این منظور از طریق شرکت های داخلی و خارجی سرمایه گذاری کند.