واحد الفین پتروشیمی جم که به دلیل تعمیرات و به منظور افزایش تولید در روزهای انتهایی هفته گذشته، در شرایط غیر نرمال با آلایندگی همراه شد، پس از ۲ روز توقف به حالت عادی بازگشت.

به گزارش درآمد نیوز در اطلاعیه‌ منتشر شده توسط روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم، ضمن عذرخواهی، از صبوری مردم منطقه قدردانی شده است. در این اطلاعیه آمده:

“واحد الفین جم تا انتهای فصل بهار سال جاری با ۹۲ درصد ظرفیت در مدار تولید بوده که با توجه به کیفیت پایین آب دریای ارسالی از شرکت مبین انرژی و افزایش دمای هوا و گرفتگی در مبدل‌های حرارتی با مشکلاتی در تولید روبرو شد.

با تلاش بخش تولید مجتمع و کاهش ظرفیت‌ مقطعی، تا ابتدای تابستان این موضوع مدیریت شد لیکن با آغاز فصل تابستان و تشدید گرمای هوا و متعاقب آن افزایش دمای آب دریا که به عنوان خنک کننده برای واحد استفاده می شود ، مشکلات افزایش یافت. از این رو با برنامه ریزی دقیق و اقدامات کاملا کنترل شده و رعایت استاندارهای زیست محیطی پس از دو روز توقف تولید مشکل رفع و شرکت به مدار تولید بازگشت.

شرکت پتروشیمی جم ضمن پایبندی بر صیانت از محیط زیست و سلامت جامعه و تعهد نسبت به عمل به مسئولیتهای اجتماعی، خود را موظف به قدردانی از صبر و بردباری مردم شریف پایتخت انرژی ایران و همچنین کارکنان شاغل و ساکن در منطقه می‌داند.