محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه به همراه جمعی از معاونان و مدیران از نواحی نورد سرد، آهن‌سازی و همچنین روند اجرایی فاز دوم پروژه نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی بازدید به عمل آورد.

به گزارش درآمد نیوز مدیرعامل فولاد مبارکه در ابتدای این بازدید، با حضور در ناحیه نورد سرد، در جریان انجام عملیات ریومپ تاندم ۵ قفسه‌‌ای قرار گرفت و از تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان در راستای تسریع در روند اجرای عملیات ریومپ در این واحد قدردانی کرد.

وی در ادامه بازدید خود با حضور در واحد اسیدشویی شماره ۲ ناحیه نورد سرد، از روند اجرایی پروژه بومی‌سازی و بهینه‌سازی ماشین جوش لیزری CO2 دوازده کیلوبایتی بازدید کرد و ضمن تقدیر از روحیه خودباوری و اراده قوی کارکنان در استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، بومی‌سازی این پروژه را اقدام ارزشمندی دانست و آن را مورد تحسین قرار داد.

طیب‌نیا در ادامه این بازدید، از ماشین جدید برداشت دروازه‌ای در پارک صفر واحد انباشت و برداشت ناحیه آهن‌سازی بازدید به عمل آورد؛ رضا خادم‌کیمیایی، مدیر اجرای پروژه‌های آهن‌سازی فولاد مبارکه ضمن ارائه گزارشی فنی، عملیات راه‌اندازی و نصب این ماشین جدید را موفقیت‌آمیز دانست و نتایج مثبت این اقدام بر بهبود کمّی و کیفی روند تولید را تشریح کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه سپس با حضور در واحد گندله‌سازی ناحیه آهن‌سازی، در جریان انجام عملیات شات‌دان سالیانه واحد گندله‌سازی قرار گرفت؛ داریوش رشیدی، مدیر ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه طی گزارشی، به عظیم و حجیم بودن این شات‌دان طی دهه‌های اخیر اشاره کرد و بهره‌گیری از تمامی توان و پتانسیل‌های موجود را از عوامل موفقیت در اجرای این عملیات برشمرد.

در ادامه محسن استکی، مدیر محصولات سرد فولاد مبارکه با ارائه گزارش فنی از انجام این عملیات، فرایند تعویض تابلوهای بین قفسه و تعویض PLC خروجی تاندم ۵ قفسه‌ای را تشریح کرد و گفت: تابلوهای بین قفسه و PLCهای خروجی تاندم ۵ قفسه‌ای، از زمان راه‌اندازی و نصب تاکنون تعویض نشده بودند که طی ماه گذشته به همّت کارشناسان داخلی، با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، با موفقیت تعویض شدند؛ این عملیات، زمان‌بر و با ریسک بالا بود که با برنامه‌ریزی دقیق و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی محقق شد.

همچنین بهزاد بهادرانی، مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه ضمن ارائه گزارشی از چگونگی تحقق بومی‌سازی در این واحد گفت: موفقیت در انجام عملیات بومی‌سازی و بهینه‌سازی ماشین جوش لیزری CO2 دوازده کیلوبایتی به دست کارشناسان و متخصصان داخلی فولاد مبارکه، تبلوری از شعار “ما می‌توانیم” و مصداق بارز تحقق پدافند غیر عامل در صنعت کشور است.

در پایان این برنامه بازدید، مدیرعامل فولاد مبارکه با حضور در نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی این شرکت، از فاز دوم این پروژه و عملیات راه‌اندازی توربین‌ژنراتور شماره ۱ نیروگاه گازی سیکل ترکیبی با حداکثر مگاوات تولیدی بازدید به عمل آورد و گفت: خوشبختانه فاز دوم پروژه نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه روند رو به رشدی داشته و می‌توان گفت که رمز پیشرفت طرح‌های توسعه ما، همدلی و همراهی بین تمامی واحدهای تولیدی، پشتیبانی و ستادی است‌.