میزان تولید شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به پارسال از ۴ میلیون تن عبور کرده که این مقدار تولید در پنج سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از صداوسیما،مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت : بر اساس داده‌های یک ساله مجتمع پتروشیمی بندر امام که ۲۶ درصد از ظرفیت تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را شامل می‌شود، این مجتمع موفق به دریافت ۲.۷ میلیون تن خوراک شده که با وجود ظرفیت بیشتر برای دریافت خوراک، به‌معنای افزایش محسوس ۱۷ درصدی در دریافت مقدار خوراک ورودی به این مجتمع پتروشیمی است و این مقدار خوراک دریافت‌شده در سه سال گذشته بالاترین مقدار ثبت‌شده بوده است.

عبدالعلی علی عسگری افزود : مبادله قرارداد تأمین مالی خط لوله ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و تهیه قرارداد خرید C۲+ پتروپالایش دهلران به‌منظور تأمین خوراک پایدار به‌مدت سه سال و به مقدار ۱.۵ میلیون تن با هلدینگ اهداف، مشارکت فعال در تعمیرات اساسی ان‌جی‌ال‌های منطقه، همکاری در تعمیرات و راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۲۰۰، انجام مطالعات اولیه طرح پیش‌تفکیک خوراک واحد آروماتیک برای امکان دریافت انواع نفتای سبک و سنگین، بررسی منابع متفاوت برای دریافت خوراک نفتا از جمله مهم‌ترین اقدام‌های مؤثر انجام‌شده در یک سال گذشته برای دریافت خوراک بالاتر و در نتیجه خلق ارزش و تولید بیشتر بوده است.

وی گفت : هم‌زمان با سیاست‌گذاری جدید انجام‌شده برای رساندن بندر امام به جایگاه واقعی خود در صنعت پتروشیمی کشور، خاورمیانه و جهان، آمار و ارقام تولید شرکت در سال ۱۴۰۱ بسیار روشن است و نشان می‌دهد بار دیگر تولید در ابرمجتمع پتروشیمی کشور از مرز ۴ میلیون تن عبور کرده که به‌معنای افزایش ۱۱ درصدی تولید مجتمع نسبت به سال پیش و تحقق ۹۲ درصد برنامه است و این مقدار تولید مجتمع در پنج سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

افزایش مقدار فروش محصولات نیز در داده‌های یک‌ساله به‌خوبی نمایان شده و مقدار فروش شرکت نسبت به سال قبل با ۲۴ درصد افزایش حجمی همراه بوده و ۱۱۶ درصد برنامه حجمی فروش داخلی محقق شده است، همچنین با افزایش ۴۸ درصدی فروش نسبت به سال پیش، ۵۴۷ هزار میلیارد ریال درآمد کسب شده است که از عوامل مؤثر بر آن می‌توان بازگشت به بازار‌های سنتی شرکت و شکستن دیوار تحریم‌ها را برشمرد.

درخشش در حوزه فروش و درآمد در سال سپری‌شده پایان نداشته و شرکت پتروشیمی بندر امام موفق به تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد ارزی شده است که نقش مستقیم آن در اقتصاد کشور پدیدار خواهد بود.

بندر امام در سال ۱۴۰۱ موفق به تحقق ۱۱۰ درصدی در سود ناخالص، تحقق ۱۴۱ درصدی برنامه سود عملیاتی و تحقق ۱۴۳ درصدی سود خالص شده و با شناسایی ۳۹۴۷ ریال سود خالص بر پایه هر سهم بالاترین سود کسب‌شده در پنج سال گذشته را برای سهامداران به ثبت رسانده است.

شرکت پتروشیمی بندر امام به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی کشور با نیم‌قرن قدمت، با برداشتن نخستین گام‌های «بندر امام نوین»، محل گردهمایی اندیشه‌های جوانان و دانشمندان ایرانی شده است و افزون بر برگزاری همایش ملی برای شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایرانی، در سال ۱۴۰۱ با ۱۸ قرارداد و تفاهم به ارزش ۵۱۵ میلیارد تومان نشان داده «بندر امام نوین» طرحی برای آیندگان است.

«بندر امام نوین» در چشم‌انداز ۱۴۰۷ که از اصلی‌ترین برنامه‌های این شرکت به‌شمار می‌رود، بناست این ابرمجتمع پتروشیمی کشور بار دیگر به بزرگ‌ترین شرکت پتروشیمیایی برخوردار از کامل‌ترین و متنوع‌ترین زنجیره محصولات تبدیل شود و در سه زنجیره اصلی کلر، آروماتیک و الفین‌ها توسعه یابد تا به ۹.۵ میلیون تن تولید محصولات باارزش و ۲.۵ میلیارد دلار درآمد در سال برسد.