رضا شریفی مدیرعامل شرکت فولاد اقلید با اشاره به اوج گرفتن پروژه احیا مستقیم این شرکت از ۱۰ روز پیش، تصریح کرد: رکورد نصب سازه ریفرمر در کشور با همت مدیران پروژه شکسته شد و در یک روز با یک جرثقیل هشت ستون ۹٫۸ تنی با ارتفاع ۱۸٫۵ متر نصب گردید.

به گزارش درآمد نیوز پروژه احیا مستقیم شرکت فولاد اقلید پارس ازجمله پروژه‌های پیشران صنعت کشور است که شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، صنعتی و معدنی چادرملو و بین‌المللی مهندسی ایران سهامدار آن هستند.

مهندس رضا شریفی مدیرعامل شرکت فولاد اقلید درباره آخرین وضعیت پروژه احیا مستقیم این شرکت به خبرنگار ما گفت: پروژه از ۱۰ روز پیش اوج گرفت و روز یکشنبه هجدهمین ستون نیز در حالی نصب گردید که چند روزی است جرثقیل دوم ما با مشکل فنی مواجه شده است و جرثقیل جدید نیز روز دوشنبه به محل سایت می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های HSE و حفظ سلامت کارگران در اولویت قرار دارد، افزود: بعد از آنکه با رعایت کامل نکات ایمنی، هشت ستون با یک جرثقیل در یک روز کاری نصب شد تا با همت و تدبیر مدیران پروژه رکورد نصب سازه ریفرمر در کشور شکسته شود.

مدیرعامل شرکت فولاد اقلید گفت: این ستون‌ها هرکدام ۱۸ و نیم متر طول و ۹٫۸ تن وزن دارند که تا پایان روز یکشنبه ۱۴ ستون از مجموع کل ۳۵ ستون سازه ریفرمر نصب گردیده و با اهتمامی که وجود دارد امید می‌رود تا پایان مهرماه کل سازه فلزی ریفرمر که ۸۳۰ تن مجموع وزن آن است، نصب گردد.

ریفرمر یک جعبه مکعب مستطیل است که دیواره‌های پایین آن به‌وسیله آجرنسوز عایق‌بندی شده و سقف و قسمت‌های بالایی آجرهای نسوز به‌وسیله پتوهای سرامیکی عایق‌بندی شده‌اند تا از اتلاف حرارت به بیرون جلوگیری شود. شش ردیف تیوب از جنس آلیاژها پایه نیکل ـ کروم ـ آهن در ریفرمر وجود دارد که دمای حداکثر ۱۱۰۰ الی ۱۱۲۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند. از ریفرمر در فرآیند تولید آهن اسفنجی به روش احیا مستقیم برای تولید گاز احیا (H۲ و CO) و تنظیم مقدار گاز طبیعی موجود در گاز احیا استفاده می‌شود.