رئیس جامعه گردشگری الکترونیک گفت: ایران توان آزمون و خطا ندارد و زمان تکرار تجربه‌های ناموفق نیست. امیدواریم وزیری انتخاب شود که به حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اشراف داشته باشد.

 به گزارش درآمد نیوز ، حسن انصاری رئیس جامعه گردشگری الکترونیک درباره انتخاب وزیر جدید برای وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به خبرنگار مهر گفت: دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری، اعضای ستاد و مقاماتی که در این رابطه مسئولیت داشتند من را به عنوان کاندید از سوی فعالان صنعت گردشگری معرفی کردند. ما هم نقشه راهی را تهیه و به ریاست جمهوری اعلام کردیم هر چند که می‌دانستیم شاید از آن استفاده‌ای نشود.

وی گفت: در حال حاضر صنعت گردشگری نیاز فوری به حمایت‌های عملی برای احیا و بازآفرینی دارد و اگر به این فضای حمایتی در دولت جدید سریعاً وارد نشویم، نمی‌دانیم چه سرنوشتی خواهد داشت. بسیاری از کارشناسان در این عرصه اقتصادی را از دست داده‌ایم. تصورم این است که در کشورهای پیشرفته برای موفقیت در صنعت گردشگری به خرد محوری روی آورده‌اند و با خلاقیت و نوآوری توانسته‌اند اهدافشان را در صنعت گردشگری محقق کنند.

انصاری بیان کرد: ما قرار است با اقتصاد مقاومتی و اشتغال به گردشگری نگاه کنیم اگر قرار است چنین اتفاقی بیفتد باید گردشگری پویا شود. بنابراین برخی انتظاراتی داریم که مهمترین آن در اولویت قراردادن گردشگری در برنامه‌های اقتصادی دولت است و اینکه رئیس جمهوری اعضای هیأت دولت را مکلف به همکاری در مدیریت یکپارچه صنعت گردشگری کنند.

وی افزود: لازم است انتخاب وزیر و مسئولان و معاونان از میان متخصصان، کارآفرینان خلاق و اندیشه ورز انجام شود و در سه بخش میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یا فعالیت کرده باشند یا شناخت کافی داشته باشند. نمی‌توان از متخصصانی استفاده کرد که در فضای کسب و کار این صنعت حضور نداشته است. هر چند باید حق ریاست جمهوری در انتخاب مدیران عالی و وزرا و مسئولان ارشد را محترم بدانیم اما به هر حال بخش خصوصی انتظار دارد برای سپردن مسئولیت، حداقل به مسئولان ناکارآمد توجه داشته باشد و جلوگیری کند تا موجب عدم توفیق در برنامه‌ها و اهداف کشور نشود و ناامیدی را در فعالان این عرصه به وجود نیاورد.

انصاری گفت: الان کشور ما دیگر توان آزمون و خطا ندارد و زمان فرصت سوزی و تکرار تجربه‌های ناموفق نیست. بنابراین امیدواریم وزیری انتخاب شود که علاوه بر اشراف کافی در حوزه‌های تخصصی به خدمت در این حوزه نیز علاقه مند باشند و ضریب نفوذ و نقاط قوت و ضعف آن را بشناسند و با جذب حداکثری اندیشمندان و تشکل‌های حرفه‌ای و مردم نهاد و مدیران پرتلاش بخش خصوصی و دولتی و ارزش نهادن به این ظرفیت کم نظیر با تبادل افکاری و بهره گرفتن از تجربه‌های گذشته، طرحی نو دراندازند. ما از رئیس جمهوری می‌خواهیم برای رسیدن به اهداف کلان و چشم اندازهای شرکت از متخصصان و کارشناسان و سرمایه گذاران و کارآفرینان دعوت کنند و برای انتخاب مسئولان حوزه‌های مختلف کمک بگیرند.

رئیس جامعه گردشگری الکترونیک گفت: می‌خواهیم برای رسیدن به اهداف کلان و چشم اندازهای کشور از متخصصان و کارشناسان و سرمایه گذاران و کارآفرینان دعوت کند و برای انتخاب مسئولان مختلف کمک بگیرند. ساختار گردشگری ایران بر بستر حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی اتفاق می‌افتد و انتظار می‌رود مسئولانی انتخاب شوند که این میراث ارزشمند و حفظ و احیای آن و توسعه گردشگری را در اولویت قرار دهند و در کنار هنرمندان صنایع دستی و رفع مشکلات تأمین مواد اولیه و بازاریابی و فروش تولیدات آنها، باشند.