وزارت دارایی اتریش هشدار داد که با عمیق تر شدن بحران انرژی در این کشور، دوره سختی پیش رو است.

وزارت دارایی اتریش هشدار داد که با عمیق تر شدن بحران انرژی در این کشور، دوره سختی پیش رو است.

گزارش درآمد نیوز به نقل از راشاتودی، روز چهارشنبه وزیر دارایی در جریان سخنرانی خود در پارلمان با ارائه پیش نویس بودجه گفت: اتریش با بدترین بحران اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم مواجه است.

مگنوس برونر به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به عنوان عامل اصلی این رکود اشاره کرد و گفت که پیش بینی پایان این بحران غیرممکن است، در حالی که ممکن است وضعیت فعلی در سال‌های آینده تکرار شود.

برونر خاطرنشان کرد که مشاغل و خانواده‌های اتریشی تحت تأثیر تحریم‌های ضد روسی هستند و تاکید کرد که درخواست‌ها برای لغو محدودیت‌ها بر روسیه قابل درک است، اما هیچ تضمینی برای بازگشت به همکاری قبلی با مسکو وجود ندارد.

اتریش که به شدت به نفت و گاز روسیه وابسته است، در برابر طرح‌های اتحادیه اروپا برای محدود کردن واردات از مسکو مقاومت کرده است. در ماه مارس، بروکسل طرحی را برای کاهش دو سوم وابستگی به گاز طبیعی روسیه تا پایان سال ارائه کرد. این پیشنهاد بخشی از یک طرح گسترده‌تر برای مستقل شدن از تمام سوخت‌های فسیلی روسیه قبل از سال ۲۰۳۰ است.

صنایع اتریش پیش‌تر هشدار داده بود که تعلیق گاز روسیه با تهدید ۳۰۰ هزار شغل، ضربه جدی به رفاه مردم اتریش وارد خواهد کرد و تقریباً کل صنعت غذا به تامین گاز بستگی دارد.

با این حال، افزایش قیمت انرژی باعث افزایش تورم در کشور شده است. دولت اتریش پیش از این چندین بسته حمایتی ضد تورم را در حمایت از خانوار‌ها و شرکت‌ها ارائه کرده که شامل افزایش مزایای اجتماعی برای بیکاران و سایر گروه‌های آسیب پذیر است.