مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد با تاکید بر اینکه بسیاری از نیازهای کارکنان صنعت پتروشیمی و خانواده‌های آنها نها و مردم پایتخت انرژی ایران تامین نشده است، گفت: چالش اصلی ما این است که زیرساخت‌های عسلویه متناسب با نیازها و به شکل متوازن نیست.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، محمد شیخان با حضور در استودیو «به قله نزدیکیم» شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه این شرکت طی سال‌های گذشته با تجربیاتی که در ارائه خدمات به پرسنل، خانواده‌ها و مردم منطقه داشته است، پیشرفت‌هایی را رقم زده، گفت: صنعتگران عرصه صنعت نفت و پتروشیمی در جغرافیایی مشغول به کار هستند که شرایط سختی دارد. علاوه بر آن خود صنعت نفت هم از جنس سختی است و صدماتی را برای این افراد به همراه دارد. به همین دلیل به زعم ما همانطور که مقام معظم رهبری در بازدید از عسلویه مطرح کردند، این افراد جهادگران فی سبیل الله هستند؛ این به آن معناست که این نیروها با حضور و کار در منطقه‌ای سخت و دوری از خانواده، از خود گذشتگی داشته‌اند.
وی با تاکید بر اینکه ماموریت اساسی عملیات غیرصنعتی پازارگاد خدمت‌رسانی به پرسنل و خانواده‌هایشان و مردم منطقه است، گفت: این سه گروه ذینفعان اصلی ما هستند که تحت تاثیر این صنعت قرار دارند. تلاش ما این است که پرسنل در وضعیت ایمن فعالیت کنند و رفاه شغلی استانداردی داشته باشند. درعین حال پرسنل متاهل و یا مجرد از جهت تنها بودن خانواده‌هایشان دغدغه‌ای نداشته باشند.
مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد به برنامه‌هایی که بخش فرهنگی، آموزشی، ورزشی، تفریحی و توانمندسازی هر سه گروه در نظر گرفته‌اند اشاره کرد و گفت: عسلویه اقلیم خاصی دارد و آب و هوا در آن فقط برای چند ماه مناسب است و در باقی سال امکان تفریح در فضای باز وجود ندارد. به همین دلیل برنامه‌های تفریحی برای کارکنان و خانواده‌ها در نظر گرفته‌ایم و یک دهکده گردشگری و تفریحی هم در منطقه ایجاد شده که امکان تفریح با خانواده در آن فراهم است.
وی یکی از چالش‌های این شرکت در عسلویه را نبود زیرساختهای این منطقه متناسب با سایر بخشهای صنعت برشمرد و گفت: توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها در عسلویه متوازن نبوده است؛ زیرساخت‌هایی همچون مسکن، حمل و نقل زمینی و هوایی، امکانات بهداشتی متناسب با جمعیت و شرایط محیطی نیست. البته در این مدت تلاش شده به بسیاری از این زیرساخت‌ها از جمله حمل و نقل زمینی و هوایی و ساخت شهرک و… رسیدگی شود.
شیخان افزود: یکی از مطالبات جدی مردم منطقه این است که در این سال‌ها بسیاری از امکانات و موقعیت‌های منطقه از آن‌ها گرفته و چیزی جایگزین آن نشده است. مثلا دو شغل ماهیگیری و کشاورزی در این منطقه دچار دگرگونی و ظرفیت آن محدود و محیط زیست هم آلوده شده است اما در عوض امکانی برای مردم منطقه جایگزین نشده است.
وی تصریح کرد: جبران بخشی از این موضوعات به عملکرد مجتمع‌های تولیدی در عسلویه برمی گردد که در تلاش هستند آلودگی‌های منطقه را کم کنند. بخشی از این مشکلات هم به خود مردم منطقه برمی گردد که با آموزش و مسئولیت اجتماعی جبران می‌شود.
مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد همچنین از پیگیری و اجرای پروژه‌ای در همین راستا با همکاری شرکت‌های دانش بنیان خبر دارد و گفت: پروژه‌هایی در این راستا طراحی شده که فاز آزمایشی آن در چندماه آینده آغاز خواهد شد.