درآمد نیوز- زیرساخت های شبکه هم باید منطقه ای دیده شوند تا شرایط خاص منطقه را رصد کنند و هم به صورت تخصصی بتوانند پتانسیل های منطقه ای و ناحیه ای را مد نظر قرار دهند

درآمد نیوز- محمدرضا ناری

 – کارگروه های تخصصی- منطقه ای

زیرساخت های شبکه هم باید منطقه ای دیده شوند تا شرایط خاص منطقه را رصد کنند و هم به صورت تخصصی بتوانند پتانسیل های منطقه ای و ناحیه ای را مد نظر قرار دهند.

– زیرساخت تأیید و صدور ضمانت بین المللی

باید اعتبارات داخلی و خارجی برای استفاده از تضامین مناسب داخلی و خارجی ایجاد گردد تا بتوان شبکه را در داخل و خارج از کشور مدیریت کرده و برای اعضا امکان گرفتن تاییدیه ها و ضمانت نامه های داخلی و خارجی امکان پذیر باشد.

– زیر ساخت اتکاء اسناد تهاتر با تأئیدیه بانک های خارجی مدیریت شبکه باید توانایی و زیر ساخت های لازم را برای دریافت ضمانت نامه های معتبر در داخل و خارج از کشور را در قبال اسناد تهاتری خود داشته باشد.

– شکل گیری مراکز تهاتری دست دوم و خدمات بازرگانی مستقیم

گاهی مدیریت شبکه خود به تنهایی قادر به فروش خدمات یا کالاهای درون شبکه نبوده و لازم است تا از امکانات افراد دیگری برای ارائه خدمات و فروش کالاهای شبکه بهر برداری کند در این صورت باید زیرساخت های لازم برای خدمات بازرگانی دست دوم (استفاده از افراد خارج شبکه) در شبکه وجود داشته باشد.

گاهی مدیریت شبکه می بایست خدمات بازرگانی و فروش محصولات و خدمات را خود و به صورت مستقیم انجام داده تا از هزینه های استفاده از بازارهای دست دوم بکاهد. از این رو زیرساخت های بازرگانی مستقیم نیز باید در شبکه وجود داشته باشد.

– زیرساخت محیط مجازی

زیرساخت های برای استفاده از محیط مجازی جزو پایه ای ترین و مهم ترین زیرساختها در شبکه بوده و وجود زیرساخت هایی قدرتمند در دنیای مجازی، ارزش و اعتبار شبکه را افزایش خواهد داد.