تهران- درآمدنیوز- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برف و کولاک در ارتفاعات البرز شرقی، خراسان‌های رضوی و شمالی و بارش پراکنده باران در گلستان همراه با کاهش دما در نوار شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

“کبری رفیعی” امروز (شنبه) در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: سامانه زمستانی امروز در سمت شرق کشور فعالیت خواهد داشت و موجب کاهش هفت درجه‌ای دما شده و سپس از کشور خارج می‌شود.

وی گفت: با خروج سامانه زمستانی از سمت شرق کشور، در چند روز آینده با پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی مواجه هستیم.

به گفته رفیعی، امروز در استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارومیه، کردستان، قزوین، قم، لرستان، ایلام، فارس، چهارمحال و بختیاری، سمنان، اصفهان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی، هوا صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی شده است. 

وی ادامه‌داد: با این حال در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی‌ و گلستان هوا ابری و مه‌آلود و در مواقعی با بارش برف و باران همراه و کاهش دما همراه است.

رفیعی گفت: آسمان تهران صاف و در بعضی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود و شاهد افزایش غلظت آلایندها در تهران از امروز خواهیم بود.