-معاون برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های شرکت فولاد خوزستان از سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریالی برای احداث خط و پست برق ۴۰۰ کیلوولت فولاد خوزستان خبر داد.

پایگاه خبری درآمد نیوز  -معاون برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های شرکت فولاد خوزستان از سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریالی برای احداث خط و پست برق ۴۰۰ کیلوولت فولاد خوزستان خبر داد.

میثم شهنیانی بیان کرد: اکنون مراحل آزمایش تجهیزات بریکو، سکسیونرها و CT این پست برق در حال انجام است و روز ۱۵ آبان تست DCS و رله های حفاظتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه در مراحل پایانی آزمایش و آماده بهره‌برداری است افزود: این پست برق شامل چهار عدد ترانس ۳۱۵ مگاولتی بوده که مجموع کل آنها یک هزار و ۲۶۰ مگاولت است.

معاون برنامه ریزی و اجرای پروژه های شرکت فولاد خوزستان گفت: این پروژه قرار است برق شرکت های فولاد خوزستان و فولاد اکسین را تامین کند و اگر تست تجهیزات موردی نداشته باشد تا سه ماه آینده وارد مدار خواهد شد.

وی افزود: با اجرای این پروژه برق باثبات تری خواهیم داشت و این موضوع به نفع خوزستان است زیرا تامین برق شرکت های فولاد خوزستان و فولاد اکسین از بخش ۲۳۰ کیلوولت شهری به بخش ۴۰۰ کیلوولت صنعتی منتقل خواهد شد و این اقدام باعث می‌شود که شبکه ۲۳۰ کیلوولت اهواز از حالت پرباری خارج و تنها برق شهر و حومه را تامین کند.

شهنیانی با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های این پروژه با ۲ شرکت فولاد خوزستان و فولاد اکسین است گفت: ۷۰ درصد هزینه بهره برداری از این پست برق برعهده شرکت فولاد خوزستان و هزینه ۳۰ درصد باقیمانده را شرکت فولاد اکسین تامین کرده است.

وی افزود: این پست برق به گونه‌ای طراحی شده که برق ۲ مشترک صنعتی فولاد خوزستان و فولاد اکسین را همزمان تامین خواهد کرد.

گفتنی است شرکت فولاد خوزستان با دیماند ۶۵۰ مگاولت آمپر، بزرگترین مشترک صنعتی شبکه برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به شمار می رود.