یکی از راهبردهای استراتژیک و دوراندیشانه شرکت فولاد خوزستان، رویکرد سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های توسعه ای متناسب با فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیاست. ارزش سرمایه گذاری های این شرکت در حال حاضر به بیش از ۴۰ همت (چهل هزار میلیارد تومان) رسیده است که نه تنها در تاریخ این شرکت بی سابقه است بلکه می توان گفت کمتر شرکتی را در سطح کشور می توان یافت که چنین حجم سرمایه گذاری فعالی داشته باشد.

به گزارش درآمد نیوز در حالی که بدلیل مشکلات جبری مختلفی چون محدودیت های انرژی، قیمت های دستوری، مشکلات و نوسانات بازار جهانی فولاد و تحریم ها، شرکت های فولادی در کشور مشکلاتی در استفاده از حداکثر ظرفیت های تولیدی و سودآوری بیشتر دارند، فولاد خوزستان تنها هدف خود را سودآوری قرار نداده، بلکه سرمایه گذاری در چند جبهه را با هدف پایداری تولید، توسعه و افزایش تولید و بهینه سازی در دستور کار قرار داده تا هم بر مشکلات پیش گفته فائق آید و هم ظرفیت های تولیدی خود را به حداکثر برساند.

اگر چه این پروژه های مهم سرمایه گذاری در حال حاضر نیز در ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال موثرند اما تاثیر مهم و بلندمدت این حجم از سرمایه گذاری ها و ثمره این تدابیر را در سال های آینده و با به بار نشستن همه این پروژه ها خواهیم دید.

سودآوری مهم است اما آنچه از تحول آفرینی و توسعه دانش بنیان و آینده نگری در صنعت حکایت می کند، حجم سرمایه گذاری ها به ویژه در بخش های زیرساختی است که فولاد خوزستان نشان داده در این زمینه سرآمد است.