دکتر علی عسکری سرپرست بانک مسکن که به همراه سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره با هدف حضور در جشن سی و سومین سالگرد تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری مسکن به تبریز سفر کرده بود؛ اهم دیگر برنامه‌های این سفر را تشریح کرد.

آ

به گزارش درآمد نیوز دکتر عسکری در گفتگو با خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا؛ درباره رویدادها و برنامه‌های این سفر گفت: در همایش هم‌اندیشی مدیران شرکت سرمایه‌گذاری مسکن و شرکت‌های تابعه، برنامه کاری شرکت‌ها در سال جاری ترسیم شد و در خصوص مسایل و موضوعات مرتبط تبادل نظر شد.

وی افزود: در این همایش مقرر شد شرکت‌های حاضر در حوزه‌های مختلف ساخت‌وساز مسکن فعال‌تر شوند و با به‌کارگیری نیروهای مستعد و حداکثر ظرفیت خود ضمن تعریف پروژه‌های جدید، طرح‌های در دست اقدام خود را بر اساس زمان‌بندی موجود مدیریت کنند و با نظارت کامل اهداف را محقق سازند.

دکتر عسکری برنامه بعدی خود را افتتاح پروژه «ارغوان رشدیه» اعلام و از دست‌اندرکاران اتمام این پروژه تشکر و قدردانی کرد.

سرپرست بانک همچنین از کلنگ زنی پروژه «ناران تبریز» خبر داد و افزود: این پروژه ۱۹۷ واحد است که گروه مالی، زمین آن را تامین کرده و ساخت آن بر عهده شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب کشور است.

وی ادامه داد: پروژه «ایران»، طرح دیگری بود که زمین آن توسط هوانیروز تامین شده و مشارکت آن بر عهده شرکت سرمایه‌گذاری مسکن خواهد بود. این پروژه ۵۶۰ واحد است که امروز مراسم عملیات اجرایی آن به صورت تصویری آغاز شد و طبق توافقنامه فی‌مابین امیدوارم طی ۳۶ ماه، تکمیل و به بهره‌برداری برسد. این اقدام خدمتی به خلبانان استان خواهد بود و بخش عمده دغدغه تامین مسکن این عزیزان را مرتفع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی طرح‌های بسیار خوبی تعریف شده است؛ ادامه داد: در این میان، عملیات اجرایی پروژه آیمان با حدود ۱۴۴۶ واحد از سال گذشته شروع شده است و امیدوارم با برنامه‌ریزی صورت گرفته، پیشرفت فیزیکی این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی در ۳ فاز سپری و به بهره‌برداری برسد.

دکتر عسکری اشاره‌ای هم به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان کرد و گفت: این پروژه‌ها از پروژه‌های کلان بانک است که در این خصوص برای ۲۳۰ هزار واحد قرارداد با مبلغ بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان منعقد شده است.

وی افزود: تا پایان سال قبل، حدود ۶۱ هزار میلیارد تومان از محل سهم‌الشرکه بانک و آورده متقاضیان بر اساس پیشرفت فیزیکی کار به این پروژه‌ها تزریق شده است و در آینده هم به تناسب پیشرفت فیزیکی، پرداخت‌های بانک انجام خواهد شد.

سرپرست بانک مسکن، رسالت اصلی بانک را ساخت‌وساز مسکن بیان کرد و افزود: انتظار ما از شرکت سرمایه‌گذاری مسکن و شرکت‌های تابعه این است که در امر ساخت‌وساز با اهتمام بیشتر، حداکثر ظرفیت خود را بکار گیرند تا بتوانیم هر ساله حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی احداث و تحویل متقاضیان دهیم.

وی همچنین از مذاکرات بانک مسکن با وزارت راه و شهرسازی در خصوص تخصیص زمین‌های مناسب برای احداث واحدهای مسکونی خبر داد و افزود: به تمامی شهرداران محترم اعلام می‌کنم اگر زمین مناسبی هست که ارزش سرمایه‌گذاری دارد، بانک مسکن این آمادگی را دارد که به صورت مشارکتی برای احداث واحدهای مسکونی وارد عمل شده و به رسالت اصلی خودش عمل کند.

وی در پایان از تمامی تلاش‌های شرکت سرمایه‌گذاری مسکن و گروه مالی بانک مسکن و تمامی شرکت‌های وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در سراسر کشور تشکر و قدردانی کرد و بر استمرار فعالیت با تمامی قوا در آینده تاکید کرد.