مدیرعامل شرکت پتروشیمی الماس ماهشهر اظهار امیدواری کرد که فاز اول این پروژه را در مدت سه سال به اتمام برسانند و افزود: سود خالص این پروژه سالانه ۵۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مهدی قارونی در روز دوم هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، مهمان برنامه «به قله نزدیکیم» در غرفه هلدینگ خلیج فارس بود.
وی برگزاری نمایشگاه ایران پلاست را برای شرکت‌های پتروشیمی امید بخش برشمرد و گفت: به خصوص برگزاری این نمایشگاه و گردهمایی که شرکت‌های مختلف در کنار هم دارند، برای شرکت‌هایی همچون الماس ماهشهر که در مرحله اجرا هستند، می‌تواند مفید و موثر باشد.
قارونی با بیان اینکه الماس ماهشهر، بزرگترین واحد الفینی کشور خواهد بود، گفت: این پروژه با داشتن واحدهای تولیدی الفین، پلی اتیلن سنگین و سبک خطی، بوتادین و با ظرفیت تولید بیش از دو میلیون تن محصول در سال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الفین و محصولات پلیمری در جهان به شمار می‌رود.
وی افزود: خوراک واحد الفین ترکیبی است و توسط پتروشیمی بندر امام و پالایشگاه بید بلند خلیج فارس از مجموعه هلدینگ خلیج فارس تامین می‌شود.

قارونی تصریح کرد: قرارداد فاز اول با یک شرکت داخلی منعقد شده و ۸۰ درصد مهندسی پایه نیز انجام شده است. خرید‌های مختلف را شروع کرده‌ایم و از اوایل آذر ماه شمع کوبی‌ها را شروع می‌کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال برای واحدهای پایین دستی مجموعه هم برنامه‌ریزی نهایی شود و گفت: برنامه پیش بینی شده برای تکمیل فاز اول یعنی الفین چهار سال است که تاکنون ۱۰ ماه از آن گذشته، اما امیدواریم در سه سال آینده شاهد راه اندازی کامل باشیم.
مدیرعامل پتروشیمی الماس ماهشهر با اعلام اینکه این پروژه در زمان اجرا حدود ۵ هزار نفر را به طور مستقیم مشغول به کار خواهد کرد، گفت: همچنین پس از راه‌اندازی و بهره‌برداری ۲ هزار نفر در این مجموعه مشغول به کار خواهند بود. همچنین بر اساس مطالعات امکان‌سنجی ارزش فروش محصولات این مجتمع ۲ میلیارد دلار در سال خواهد بود و پیش بینی می‌شود سود خالص آن به ۵۰۰ میلیون دلار در سال برسد.