مدیرکل دفتر هماهنگی‌های اقتصادی وزارت امور خارجه، با اشاره به این‌که سیاست کلی دیپلماسی اقتصادی کشور بر امر حمایت از صادرات، تلاش برای انتقال تکنولوژی پیشرفته و نیز رفع موانع مسایل بانکی و مالی استوار است، گفت: طبیعتا این سیاست‌ها و راهبرد می‌تواند مقوم حمایت‌های دیپلماسی اقتصادی از صنایع خودروسازی کشور باشد.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از ایکوپرس- محمدرضا ناظری، در حاشیه برگزاری جلسه هم اندیشی با مدیران ایران‌خودرو در راستای استفاده از ظرفیت نهادهای بین المللی کشور برای رسیدن به اهداف عالیه گروه صنعتی ایران خودرو و بازدید از خطوط تولید این خودروساز، عنوان کرد: مشاهدات امروز ما، توسعه و به روز شدن این کارخانه را نشان می دهد.
وی با اشاره به این‌که تیم مدیریت ایران‌خودرو به خوبی توانسته این مجموعه را باوجود تحریم‌ها، مشکلات و تنگناهای اقتصادی به شکل یک مجموعه فعال و پویا سرپا نگه دارد، اظهار کرد: این اقدام قابل تقدیر است.
مدیرکل دفتر هماهنگی های اقتصادی وزارت امور خارجه، با بیان این که باید پذیرفت دنیا، دنیای پیشرفت و توسعه است، اظهار امیدواری کرد: در دستور کار مدیران عالی ایران خودرو، توسعه و به روز شدن این مجموعه و محصولات آن همچنان مدنظر باشد.
وی با بیان این‌که معاونت اقتصادی وزارت خارجه تلاش های فراوانی در جهت رفع تنگناهای انتقال دانش و تکنولوژی و هموار کردن مسیرهای صادراتی انجام داده است، یادآور شد: بر این اساس، امروز بخشی از محصولات ایران خودرو در برخی از کشورها در دسترس است، هرچند که باید تلاش ها در جهت توسعه صادرات افزایش یابد.