شامپو رنگ مو توجه بسیاری از خانم ها و آقایان را به خود جلب کرده است چرا که شامپوهای رنگ مو، نوع جدیدی از رنگ موها هستند

شامپو رنگ مو توجه بسیاری از خانم ها و آقایان را به خود جلب کرده است چرا که شامپوهای رنگ مو، نوع جدیدی از رنگ موها هستند که کار رنگ کردن را آسان کرده اند. شامپو رنگ مو دارای محتویات رنگدانه‌ای هستند که با نشستن روی موها سبب تغییر رنگ مو می‌شوند. البته از نظر تنوع محدودیت دارند و بیشتر برای تیره کردن موهای سفید و بردن آن ها به طرف خاکستری تیره یا قهوه‌ ای تیره استفاده می‌شوند.

به عنوان مثال: گاهی رشد موهای سفید از نوجوانی شروع می‌شود و مو جوگندمی بودن ان هم در سنین بین ۱۵ تا ۲۵ سالگی روی اعتماد به نفس به شدت تاثیر منفی می‌گذارد. از طرف دیگر حتی مردان میانسال هم از رشد موی سفید ناراحت‌ اند و به دنبال راهی برای پوشاندن این موها هستند. آمار نشانگر این است که ۱۵ درصد آقایان برای پوشاندن سفیدی مو و حدود ۳ درصد برای تغییر رنگ مو از رنگ استفاده می‌کنند.

با استفاده از شامپو رنگ مو در وقت و انرژی هم صرفه جویی می کنید در حقیقت شما به جای وقت صرف کردن برای رفتن به آرایشگاه و منتظر ماندن برای رنگ کردن مو هایتان کافیست یک شامپوی رنگ مو بخرید و در حمام مانند شامپو های دیگر استفاده کنید. موهای شما بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه رنگ دلخواه تان را به خود می گیرید. در واقع شامپو رنگ‌ها، رنگ موهایی هستند که نه کاملا دائمی هستند که برای رفتن رنگشان تا درآمدن ریشه مو صبر کنیم و نه رنگ‌های موقتی هستند که با اولین شستشو از بین بروند. درواقع شامپو رنگ‌ها چیزی بین این دو هستند و شما می‌توانید حدود یک الی دوهفته آن را روی موهایتان داشته باشید و با شش تا هشت بار شستن، رنگ‌ آن‌ها از بین می رود. مدت دقیق ماندگاری آن‌ها بیش از هرچیزی به جنس موهای شما و رنگی که استفاده می‌کنید بستگی دارد.

کاربرد شامپو رنگ

از انجایی که شامپو رنگ موها دارای محتویات رنگدانه‌ای هستند، با نشستن روی موها سبب تغییر رنگ مو می‌شوند. و از نظر تنوع محدودیت دارند، اما بیشتر برای تیره کردن موهای سفید و بردن آنها به طرف خاکستری تیره یا قهوه‌ای تیره استفاده میشوند.

چگونگی رنگ کردن مو با شامپو رنگ

هنگام خرید شامپورنگ ابتدا مطمئن شوید رنگی که خریداری می‌کنید برای پایه‌ی دکلره شما مناسب است. برای رنگ‌هایی مثل آبی تیره، بنفش، سرمه‌‌ای، شرابی یا آجری نیازی ندارید دکلره‌ی موی شما به پایه رسیده باشد اما برای رنگ‌هایی مثل آبی روشن، زرد، یخی، خاکستری یا رنگ‌های روشن دیگر نیاز دارید دکلره موی شما به پایه رسیده باشد در غیر اینصورت رنگ روی موهای شما اثر نمی‌کند یا موهایتان به رنگی متفاوت از آنچه در پالت رنگی می‌بینید خواهد شد.

بعد از انتخاب رنگ به حمام بروید و ابتدا قسمت‌هایی را که ممکن است به رنگ آغشته شود مانند پیشانی، گوش‌ها و گردن را با وازلین یا کرم چرب کنید. سپس موهایتان را خیس کنید، البته دقت داشته باشید اگر موهایتان کثیف است ابتدا با شامپو موهایتان را بشوید و سپس رنگ کنید. بعد دستکش‌ دستتان کنید و تمام قسمت‌های مو را از ریشه تا پایین به رنگ مو آغشته کنید. دقت کنید که هیچ قسمتی از بخش دکلره شده موهایتان جا نماند. اگر تنها بخشی از مویتان دکلره دارد و بقیه مویتان قهوه‌ای تیره یا مشکی است نگرانی نداشته باشید باقی مو خود به خود رنگ نخواهد گرفت.

سپس چند دقیقه صبر کنید تا موها کاملا رنگ بگیرند و سپس موها را آبکشی نمایید. سپس موها را با حوله‌ خشک کنید و دقت داشته باشید که احتمالا حوله کمی رنگی خواهد شد پس از حوله مناسب این ‌کار استفاده کنید. حتما توجه داشته باشید که قبل از رنگ کردن کمی از آن را روی پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید. همچنین اگر باردار هستید از این رنگ‌ها استفاده نکنید و اگر زیاد به استخر می‌روید استفاده از این رنگ‌ها برای شما مناسب نیست چون به خاطر تماس با کلر رنگ موهایتان خیلی زود کمرنگ خواهد شد.

تفاوت رنگ کردن مو با شامپو رنگ و رنگ مو معمولی

شامپو رنگ ها معمولا ماندگاری بالایی ندارند. شامپو رنگ ها لایه از رنگدانه را روی ساقه مو قرار می دهد که باعث تغییر رنگ مو می شوند و معمولا باید بعد از هر چند بار شستشوی مو دوباره موها توسط شامپو رنگ شارژ گردد. دررنگ مو معمولی به دلیل فرایند شیمیایی که صورت می پذیرد رنگدانه های رنگ مورد نظر وارد ساقه مو می شود که این رنگ ها دائمی هستند و با شستشو مو از بین نمی روند و با رویش مو رنگ اصلی ساقه مو با قسمت رنگ شده نمایان می شود.

شامپو رنگ گیاهی بخریم یا شیمیایی؟

این یک باور و ادعای علمی نیست چون شامپوهای گیاهی هم دارای ترکیبات شیمیایی هستند. بد نیست بدانید که عصاره گیری از گیاهان به منظور تولید شامپو هم با روش های شیمیایی صورت می گیرد، ضمن اینکه شیمیایی بودن یک محصول، به خودی خود مذموم نیست و این کار (تهیه محصولات شیمیایی) هم یک نوع علم محسوب می شود. مردمان بسیاری از کشورها برای درمان بیماری های پوست و مو و تقویت مو از شامپوهای گیاهی استفاده میکنند، چرا که در تولید این نوع شامپوها مواد شیمیایی به کار نرفته است. در انواع شامپوهای گیاهی با استفاده از گیاهان دارویی و طبیعی به تقویت موها، جلوگیری از شوره سر و موخوره، جلوگیری از چرب شدن و خشک شدن و… پرداخته میشود.

شامپو گیاهی رنگ موی سوبارو مدل  Black hair

این شامپو به عنوان یک شامپو رنگ موی عالی چندین سال است که در بازار وجود داشته و طرفداران زیادی دارد. بسته آن شامل دو عدد قوطی با حجم ۲۰۰ میلی گرم + ۲۰۰ میلی گرم است که برای رنگ کردن مو باید هردو باهم ترکیب شوند. تاکنون هیچ شامپویی نتوانسته رقیب این شامپو گردد و استفاده سریع و آسان یکی از مزیت های آن به شمار میرود.شامپو رنگ موی سوبارو بهترین رنگ کننده موی طبیعی و گیاهی بوده که به راحتی در چند دقیقه میتوان موهای خود را با ان زیبا و جذاب کرد. فروشگاه اینترنتی آسوکالا ارائه دهنده شامپو گیاهی رنگ موی سوبارو مدل Black hair با کیفیت و قیمتی مناسب به همراه ضمانت اصالت کالا و امکان ارسال به سراسر کشور می باشد.