به گزارش درآمد نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری در مراسم بزرگداشت یک دی ؛ بیست و هشتمین سالگرد تاسیس پست بانک ایران که صبح روز (چهارشنبه) ۲۹ آذرماه در سالن شهید قندی برگزار شد، با بیان اینکه گام دوم بانک از جنس ریال، سود و سپرده نیست ، […]

به گزارش درآمد نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری در مراسم بزرگداشت یک دی ؛ بیست و هشتمین سالگرد تاسیس پست بانک ایران که صبح روز (چهارشنبه) ۲۹ آذرماه در سالن شهید قندی برگزار شد، با بیان اینکه گام دوم بانک از جنس ریال، سود و سپرده نیست ، بلکه از جنسی است که امروز برخی از آنها را رونمایی کردیم، تصریح کرد: آنچه امروز رونمایی شد سرآغاز مسیری است که می‌خواهیم آیندگان آن را پر قدرت و با اراده جلو ببرند.
وی با اشاره به اولین روزهای ورود خود در فروردین سال ۱۳۹۸ به بانک ادامه داد: یکی از دغدغه های روزهای ابتدایی همکاران من حجم بالای مطالبات، کسر نقدینگی، ناکافی یودن منابع، حجم بالای بدهی بین بانکی، عدم پرداخت به موقع حقوق و تسهیلات کارکنان و ناکافی بودن کارمزد باجه‌ها و … بانک بود.
بالاترین مقام اجرایی بانک با بیان اینکه برای تغییر وضعیت بانک، ابتدا اهداف سپرده‌ای را بازنگری و ابلاغ کردیم، تصریح کرد: در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ اهداف کمی برنامه پایش و پویش را ابلاغ کرده و تک تک شاخص ها را برای همکاران از طریق ویدئو کنفرانس تشریح کرده و بازخوردها را دریافت کردیم.
وی افزود: در شش ماهه دوم، برنامه عملیاتی ستاد که بر اساس سند راهبردی شکل گرفته بود را ابلاغ کردیم.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه افق سند راهبردی بانک برای سال ۱۴۰۴ تعریف شده است، ادامه داد: عملکرد موفق امروز نشان می‌دهد که دو سال جلوتر از این سند نیاز به تحول در بانک احساس می‌شود.‌
شیری با اشاره به اینکه رمز موفقیت ما شفافیت بانک از جمله در پرداخت‌ها و فرهنگسازی در این حوزه بود، گفت: شعب و باجه‌ها ولی‌نعمتان بانک هستند و تمام توجه مدیران بانک به آنها اختصاص دارد.

بالاترین مقام اجرایی بانک با بیان اینکه زیان انباشته سال ۹۸ امروز به سود انباشته حدود سه برابری تبدیل شده است، اظهار کرد: سرمایه ثبتی بانک ۳۲۳ میلیارد تومان بود که در مرحله اول آن را به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رساندیم و در گام دوم آن را به سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهیم داد.
وی افزود: اگر موانع سود سهام دولت برطرف شود، با افزایش سرمایه ثبتی به ۱۰ هزار میلیارد تومان فاصله چندانی نداریم ؛ زیرا ظرفیت بانک آن را ایجاد می‌کند.
شیری با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۱۳۹۸ قیمت هر سهم بانک ۱۶۹ تومان بود، ادامه داد: امروز با افزایش سرمایه، هر سهم بانک ۵۴۰۰ تومان ارزش بازاری دارد و کفایت سرمایه بانک از ۷٫۷- درصد در شش ماهه ابتدای سال جاری به ۷ درصد مثبت رسیده است.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه برنامه محوری، انضباط و رعایت مقررات اولویت‌های اصلی بانک هستند، خاطرنشان کرد: امروز دیگر رونمایی‌ها و افتتاحات بانک جنبه افزایش منابع ندارد و رویکرد دیگری پیدا کرده است به صورتی که در یک رخداد سه ماهه باجه‌های بانکی روستایی بیش از ۶ هزار ایده برای رونق کسب و کار ارائه کرده‌اند که اهدا کاپ اخلاق محوری در بانک یکی از این ایده‌ها بوده است.
وی با اشاره به افتتاح حساب غیرحضوری، ریال دیجیتال، چت بات و سایر خدماتی که جنس متفاوتی از خدمات بانکداری سنتی دارد، افزود: ارائه این خدمات به مشتریان نشان می‌دهدکه ما وارد گام دوم پست بانک ایران شده‌ایم و امروز دیگر روبان بریدن نمی‌خواهیم بلکه مطالبه ما انجام کارهای زیربنایی است.
شیری با تاکید بر اینکه امروز انتخاب مدیران و معاونان بر اساس فراخوان و مصاحبه است تا همکاران توانمند شناسایی شوند و بانک نیز از خدمات آنان بهره‌مند شود، گفت: شایسته سالاری برنامه و مطالبه بانک و شایسته محوری اصل حرکت بانک است و این موضوعی است که بانک را در مقابل سایر بانک‌ها سرافزار نگه می‌دارد و همین مسیر است که گام دوم را مطالبه می‌کند.
بالاترین مقام اجرایی بانک با بیان اینکه امروز در پست بانک ایران همه ما خواهان قدم گذاشتن در گام دوم هستیم، گفت: امیدوارم سرآغاز گام دوم در ارائه خدمات مالی پایدار به مردم و اقتصاد دیجتال کشور باشد.