به گفته صندوق بین‌المللی پول، احتمالاً اقدامات اقتصادی جدید ارائه شده توسط دولت بریتانیا نابرابری را افزایش خواهد داد.

به گفته صندوق بین‌المللی پول، احتمالاً اقدامات اقتصادی جدید ارائه شده توسط دولت بریتانیا نابرابری را افزایش خواهد داد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از سی ان بی سی، به گفته صندوق بین‌المللی پول، احتمالاً اقدامات اقتصادی جدید ارائه شده توسط دولت بریتانیا نابرابری را افزایش خواهد داد.  اواخر روز سه شنبه یکی از سخنگویان در بیانیه‌ای گفت: بسته مالی مزبور که شامل کاهش مالیات‌های سنگین برای پردرآمدترین افراد بریتانیا می‌شود با هدف کمک به خانواده‌ها و مشاغل برای مقابله با شوک انرژی است و تاکید داشت که بسته‌های مالی بزرگ و غیر هدفمند را در این مقطع توصیه نمی‌کند.

صندوق بین‌المللی پول، کاهش مالیات‌های بریتانیا را اتهام برانگیز خواند

همچنین این سازمان منتظر اعلامیه بعدی بودجه بود که توسط وزیر دارایی کواسی کوارتن در ۲۳ نوامبر ارائه شود و گفت که این به دولت بریتانیا فرصت می‌دهد تا راه‌ها برای ارائه حمایتی که هدفمندتر است را بررسی کند، به ویژه آن‌هایی که به نفع افراد با درآمد بالا است.

به گفته کوارتن، بودجه اندکی که توسط دولت جدید بریتانیا در روز جمعه اعلام شد، رویکردی جدید برای عصر جدید و متمرکز بر رشد بود و شامل لغو افزایش برنامه‌ریزی‌شده در مالیات شرکت‌ها از ۱۹ درصد به ۲۵ درصد و حذف براکت مالیات بر درآمد ۴۵ درصدی که برای درآمد‌های بیش از ۱۵۰ هزار پوند (۱۶۰ هزار دلار) پرداخت شده و بالاترین نرخ را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد، بود.