نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا بر ضرورت تدوین نظام اعتماد سازی در شرکت های بیمه تاکید و اعلام کرد: این امر می‌تواند به عنوان راهبرد و خطی مشی اصلی برای ارتقای شرکت در عرصه رقابت و پیشبرد و اعتلای اهداف درون سازمانی و برون سازمانی مطرح شود.

نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا بر ضرورت تدوین نظام اعتماد سازی در شرکت های بیمه تاکید و اعلام کرد: این امر می‌تواند به عنوان راهبرد و خطی مشی اصلی برای ارتقای شرکت در عرصه رقابت و پیشبرد و اعتلای اهداف درون سازمانی و برون سازمانی مطرح شود.

 به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، دکتر ابراهیم کاردگر در گفتگویی با اشاره به اهمیت نظام اعتمادسازی در صنعت بیمه اظهار داشت: کسب و کار بیمه که مبادله دارایی‌های نامشهود است، بخش عمده‌ای از ریسک ها و مخاطرات جامعه را در سطوح مختلف پوشش داده است و به عنوان نهاد پشتیبان مالی در عرصه های مختلف اجتماعی اقتصادی نقش آفرینی کرده و یکی از مهم ترین نقاط اتکا و مأمن جامعه است.

وی افزود: بدیهی است بخش عمده‌ای از نظام اعتماد سازی جامعه بر عهده نهاد بیمه است و صنعت بیمه به عنوان یکی از ارکان نظام مالی، رابطه دوسویه‌ای با اعتماد دارد، به طوری که هم بر آن اثر گذاشته و هم اثر می پذیرد.

مدیرعامل بیمه دانا گفت: بسترسازی برای اعتماد به عنوان عنصر اصلی و پویا در تقویت سیستم های اقتصادی و مالی و ارزشمندترین سرمایه اجتماعی، بسیاری از هزینه های مبادلاتی ناشی از ریسک های اجتماعی و اقتصادی را کاهش داده و مشکل اطلاعت نامتقارن، مخاطرات اخلاقی و انتخاب نامساعد را در بازار بیمه به طور قابل اعتنایی کاهش می‌دهد.

دکتر کاردگر با اشاره به اینکه در واقع اعتماد، کلید اصلی برقراری ارتباط با مشتری و محرک آن برای استفاده از محصولات و خدمات سازمان هاست، افزود: یکی از مهم ترین و حتی شاید بنیادی ترین گام برای برقراری تعامل دیالکتیک و دو سویه میان مشتریان و صنعت بیمه، در گام اول اعتماد سازی و در گام بعدی حفظ و تداوم در یک فرآیند زمانی است. شاید بتوان ادعا کرد بخش عمده ای از عقب ماندگی اقتصادی در برخی کشورها ناشی از عدم اعتماد عمومی در سطح گسترده است. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد بین اعتماد و عملکرد اقتصادی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و میزان بالای اعتماد عمومی، فضای رقابت، همکاری و بهبود محیط کسب و کار را به طور فزاینده ای مهیا و ارتقاء می بخشد.

به گفته وی، اعتماد می‌تواند به عنوان عامل مهم، علاوه بر توسعه سایر متغیرهای رشد درون زا، ارزش ها و نام تجاری شرکت های بیمه را که نماد اعتماد و مزیت رقابتی آنهاست، به طور قابل اعتنایی متعالی نماید.

مدیرعامل بیمه دانا در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر بنیان نظام اعتماد سازی در شرکت های بیمه پایه گذاری و در بلندمدت نهادینه شود، بی شک بسترهای لازم برای توسعه پایدار و همه جانبه ایجاد شده و منجر به ارزش آفرینی و کاهش ریسک در حوزه های مختلف شده و ظرفیت های گسترده ای را برای فراگیری خدمات بیمه ای و ضریب نفوذ بیمه ایجاد خواهد کرد.