یک نماینده مجلس گفت: همکاری دستگاه‌های دولتی با شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران، نیازمند مقدمات قانونی و پشتیبانی مالی است و با اعلام نیاز، مجلس می‌تواند پشتیبانی قانونی را فراهم کند.

به گزارش درآمد نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  مهر، بابیان این‌که مدیریت واقعی در حوزه بحران، مدیریت در «حوزه پیشگیری و آموزش» است، گفت: قطعاً عملیاتی ساختن حوزه پیشگیری که اجرای آن به جد کم‌هزینه‌تر و خردمندانه‌تر از سایر حوزه‌های بحران است، نیاز به‌پیش زمینه‌هایی دارد. ضمن این‌که زمان اجرا در حوزه پیشگیری، قبل از وقوع حادثه است؛ لذا با آرامش و سهولت بیشتری می‌توان آن را اداره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ازاین‌جهت دولت باید برای سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری و آموزش در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی در کنار شهرداری باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم مقاوم‌سازی ساختمان‌های عمومی افزود: از سوی دیگر برخی از اماکن عمومی همانند بیمارستان‌ها نیاز به مقاوم‌سازی دارند. این امر موضوعی است که در صورت دولتی بودن بیمارستان‌ها، دولت باید عهده‌دار شود زیرا بخش مهمی از حوزه پیشگیری در کنار آموزش به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها مرتبط است.

محبی نجم‌آبادی بابیان این‌که در کنار هم قرار گرفتن دستگاه‌های دولتی و مجموعه مدیریت شهری در حوزه پیشگیری باید در قالب قانون مورد تاکید قرار گیرد، عنوان کرد: علاوه بر این ارتباط دستگاه‌های دولتی با شهرداری تهران در حوزه‌های دیگری همانند اتصال سازمان‌هایی چون آب، برق، گاز، بیمارستان‌ها و غیره به سیستم هشدار سریع زلزله شهر تهران نیز نیاز به پشتیبانی قانونی و مالی دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد سازوکار مرتبط با این امر باید در برنامه‌ای کوتاه و بلندمدت در دستور کار این سازمان‌ها قرار گیرد. لذا دستگاه‌های مذکور باید نیازهای خود را در این حوزه اعلام کرده و بگویند روند نهایی این یکپارچگی و نقش اصلی هر دستگاه به چه صورت است.

محبی نجم‌آبادی در پایان اظهار کرد: در این صورت مجلس می‌تواند در قالب یک طرح ورود کرده و مقدمات مالی و الزام‌های قانونی هماهنگی و همکاری دستگاه‌های متولی حوزه بحران را در دولت و شهرداری با تأکید بر حوزه پیشگیری در قالب قانون فراهم کند.