درآمد نیوز – مأموریت اصلی شبکه تهاتر شامل ایجاد بستر مناسب و تسهیلات لازم به منظور تهاتر وجوه (ارز)، دیون و کالا بین بازرگانان و شرکت های ایرانی بستانکار یا بدهکار با طرف های سوم و چهارم و … خارجی می باشد.

 درآمد نیوز -دکتر محمدرضا ناری ابیانه، مأموریت اصلی شبکه تهاتر شامل ایجاد بستر مناسب و تسهیلات لازم به منظور تهاتر وجوه (ارز)، دیون و کالا بین بازرگانان و شرکت های ایرانی بستانکار یا بدهکار با طرف های سوم و چهارم و … خارجی می باشد.

 دراین بستر به اعضا امکاناتی جهت تسویه دیون و فروش و بازاریابی کالا با شرکت های داخلی و خارجی داده می شود. لازم به ذکر است که این بستر می بایست از امنیت کافی برخوردار بوده تا اعضا با اطمینان خاطر از آن، به مبادلات خود بپردازند. در عمل فرآیندهای پایاپای در شبکه به گونه ای تنظیم میگردد که علاوه بر معاملات کالا، تهاتر دیون و وجوه و ارزهای متفاوت و اعتبارات اسنادی هم موضوع و غیر هم موضوع را ممکن نماید و در اجرا از خدمات سامانه سوئیفت و مشابه آن بی نیاز باشد.

 شبکه تهاتر در این شبکه اعضا درخواست ها و نیازهایشان را به علاوه کالاها یا خدمات قابل عرضه خود را به شرکت خدمات بازرگانی تهاتری ارائه می کنند. شرکت خدمات بازرگانی تهاتری پس از بررسی و کنترل مدارک و مستندات ارائه شده، اعتبار خریدی هم ارزش با کالاها یا خدمات عضو مذکور به وی داده تا بتواند در مجموعه بازار مجازی نیازهای خود را تامین نماید.

در صورتی که نیازهای یکی از اعضا از داخل بازار قابل تهیه نباشد، شرکت خدمات بازرگانی توسط اتاق های پایاپای خود در دیگر بازارها اقدام به استعلام برای خرید کالای مورد نیاز عضو مذکور خواهد کرد. پس از دریافت استعلام مورد قبول، تضمین لازم برای خرید از دیگر بازارها را برای عضو مذکور تهیه کرده و اقدام به صدور اسناد رسمی دال بر مبادله مانده بدهی و طلب به فروشندگان خارجی خواهد کرد. در این بین با بانک خارجی خود جهت تایید اسناد مذاکره کرده و پس از تایید و گارانتی اسناد، به عضو خود برای خرید خارجی اعلام آمادگی می کند. عضو مذکور پس از انجام این خرید به شرکت خدمات بازرگانی تهاتری بدهکار شده و بدهی خود را بنا به درخواست شرکت خدمات بازرگانی تهاتری در شبکه یا خارج از شبکه با محصولات یا خدمات خود پرداخت می کند.