تهران- درآمدنیوز- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از فناوری‌های ارایه شده در رویداد دوشنبه‌های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه معدن برای ارایه در این کمیسیون و بهره‌برداری سازمان های معدنی و صنایع پایین دستی دعوت کرد.

به گزارش روز دوشنبع ایرنا، الله‌وردی دهقانی در پانزدهمین رویداد دوشنبه های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه جذب سرمایه درحوزه معدن با اشاره به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور معدنی دنیا است، افزود: این امر در حالی است که متاسفانه ایران در زمینه تولید، اکتشاف و استفاده از مواد معدنی جزو ۱۰ کشور دنیا نیست؛ چرا که معادن در کشور به خوبی استخراج و شناسایی نشده اند.

وی بیان کرد: این امر نیازمند اسکن درست از کل معادن کشور سرمایه گذاری بلند مدت و به روز است. روش های استخراج معان در کشور، روش های سنتی است.

دهقانی افزود: از طرفی قوانین دست و پاگیری در این حوزه وجود دارد که درصدد اصلاح این قوانین هستیم. همچنین برخی از معادن توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بلوکه شده که کمیسیون صنایع و معادن به دنبال بازنگری و اصلاح این قوانین است.

وی ادامه داد: معادن متوسط به بالا معمولا در مناطق محروم قرار دارند. از این رو تلاش داریم صنایع پایین دستی معادن به افرادی که اهلیت فنی و مالی دارند، واگذار شود تا از این طریق به توانمندسازی نیروی انسانی و شکوفا شدن معادن منجر شود.

دهقانی گفت: علاوه بر آن نسبت به شفاف سازی فعالیت‌های سازمان‌های مرتبط با حوزه معدن اقدام خواهد شد تا فعالیت معدن کاران تسهیل شود و پروانه های معدنی فقط بر روی کاغذ نباشد.

وی یادآور شد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال انجام اصلاحات قانون در این حوزه است و در این اصلاحات شفاف سازی در خصوص  عملکرد برخی از سازمان ها که در اکتشافات سنگ اندازی می کنند، نیز صورت خواهد گرفت.

دهقانی با اشاره به ارائه طرح‌های فناورانه در رویداد دوشنبه‌های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: پیشنهاد می‌شود این طرح‌های نوآورانه در حوزه معدن در این کمیسیون ارائه شود تا با نشست‌هایی که با فعالان و انجمن معدن کشور برگزار می‌کنیم، این طرح‌ها را ارائه دهیم و از فناوری‌های به‌روز در این حوزه بهره برداری شود.