تهران- درآمد نیوز- رییس انجمن تولیدکنندگان تیشو ( محصولات سلولزی و بهداشتی )گفت: امروز ظرفیت تولید تیشو دو برابر نیاز کشور است و مازاد آن به کشورهای هدف به ویژه منطقه صادر می‌شود.

“عباس خوشگرد” امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: سرانه مصرف کاغذ تیشو در کشور کمتر از دو کیلوگرم به ازای هر نفر ایرانی است، بنابراین نیاز کشور حدود ۱۵۰ هزار تن بوده ،اما بیش از ۲۸۰ هزار تن توان تولید در کشور وجود دارد.
وی اضافه کرد: این مقدار محصول توسط ۱۵ واحد تولیدی در کشور تولید می‌شود و مازاد مصرف به دیگر کشورها از جمله کشورهای همسایه نظیر عراق، افغانستان و آسیای میانه صادر می‌شود.
خوشگرد خاطرنشان‌کرد: ایران تا ۱۰ سال پیش ۸۰ درصد تیشوی مورد نیاز خود را از محل  واردات تامین می کرد، اما در دهه گذشته با انجام برخی سرمایه‌گذاری‌ها، از یک واردکننده به تولیدکننده و سپس صادرکننده این محصولات تبدیل شده ایم.
وی، تنها درخواست تولیدکنندگان در شرایط حاضر را افزایش قیمت محصولات برشمرد و گفت: افزایش قیمت به دلیل افزایش نرخ ارز نیمایی است که منجر به رشد حدود ۲.۵ برابری قیمت مواد اولیه مورد نیاز این صنعت در یک سال گذشته شده است.
این مقام صنفی با بیان اینکه کارخانه های تولیدی هنوز ذخایر مواد اولیه‌شان را به اتمام نرسانده‌اند، ادامه‌داد: هرچند در ماه‌های گذشته افزایش قیمت‌ها به صورت پلکانی انجام شده، اما هنوز به قیمت واقعی خود نرسیده و تولیدکنندگان بازنگری در قیمت‌ها را خواستار شده اند.
به گزارش درآمد نیوز و به نقل از ایرنا، تیشو شامل محصولاتی از کاغذهای با وزن کم (نازک و سبک)، خشک و کرپ دار یا بدون کرپ است که در تولید محصولات بهداشتی مانند دستمال کاغذی استفاده می‌شود.
منظور از کرپ شدن، چین خوردگی‌های سطح دستمال کاغذی است که هنگام تولید آن به منظور افزایش سطح تماس و در نتیجه بالابردن میزان سرعت جذب آب ایجاد می‌شود، به طوری که هنگام تماس با آب و مایعات بعد از حداکثر نیم ساعت حالت اولیه را به دست می‌آورد.
آمارهای رسانه ای منتشر شده حاکی از آن است که واحد های تولیدی تیشو در کشور بالغ بر ۲۵ درصد مواد اولیه مورد نیاز خود را در داخل تامین و بقیه از محل واردات باید تامین شود.