احسان انصاری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد: ارزش مبادلات تجاری (واردات و صادرات) این کانون صنعتی و معدنی از مرز ۸۰۴ میلیون دلار عبور کرد.

پایگاه خبری درآمد نیوز -احسان انصاری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد: ارزش مبادلات تجاری (واردات و صادرات) این کانون صنعتی و معدنی از مرز ۸۰۴ میلیون دلار عبور کرد.

مدیرعامل این منطقه اقتصادی که به مناسبت روز صادرات سخن می گفت اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال صادرات ۱۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۶۳ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد به ۳ کشور دنیا انجام شد.

وی افزود: عمده کالاهای صادر شده، شمش آلومینیوم بوده که کشور های ترکیه، چین و جمهوری آذربایجان عمده خریداران کالای صادراتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد از طریق این گمرک بوده اند.

عبور مبادلات تجاری منطقه ویژه لامرد از مرز ۸۰۴ میلیون دلار

احسان انصاری با اشاره به اثر صادرات بر توسعه منطقه افزود: صادرات غیر نفتی علاوه بر تقویت خود اتکایی کشور در زمینه تامین ارز باعث قویتر شدن اقتصادی بنگاه های کوچک و بزرگ خواهد شد. ایجاد شرکت‌های بزرگ صادراتی در منطقه ویژه به منظور حفظ و توسعه بازارهای صادراتی از مهمترین دستاوردهای اقتصاد صادرات محور برای منطقه است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد اقدامات راهبردی و موثری نیز از سمت دولت صورت گیرد تا نتایج فوق حاصل شود. یکی از موثرترین اقدامات کاهش تنش های بین المللی، حفظ و توسعه بازارهای هدف و پرهیز از اقدامات شتابزده در حوزه قوانین گمرکی است.

انصاری با اشاره به سرمایه گذاری خارجی در این کانون صنعتی تصریح کرد: اگر امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه ویژه را فراهم کنیم، به دست آوردن بازارهای هدف صادراتی برای سرمایه گذار خارجی خیلی راحت تر و آسان تر است و تراز تجاری کشور را نیز افزایش خواهد داد.

به گفته وی، دولت نیز مصمم است که از سرمایه‌گذاری‌های خارجی بهره مند شود. نیروی کار ارزان، مواد اولیه قابل دسترس و نزدیکی به بازارهای تجاری دنیا و برقراری کریدور شمال جنوب می تواند گره سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه را بگشاید. البته از حضور سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور نیز بسیار استقبال خواهیم کرد.

افق صادراتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد

 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به افق صادراتی منطقه ویژه بیان داشت: قطعاً هر کالایی و خدماتی که در منطقه ویژه تولید می شود افق صادراتی متفاوتی خواهد داشت و بنا به نوع محصول این نگاه می تواند متغیر و متفاوت باشد. کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی می تواند ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات این منطقه باشد.