عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: عضویت ایران در پیمان شانگهای دستاوردهای اقتصادی زیادی را به ویژه در حوزه انرژی برای ما به همراه دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: عضویت ایران در پیمان شانگهای دستاوردهای اقتصادی زیادی را به ویژه در حوزه انرژی برای ما به همراه دارد.

 درآمد نیوز – احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایبِنا اشاره به عضویت ایران در پیمان شانگهای گفت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان شانگهای دستاورد زیادی را به ویژه در حوزه مسائل مربوط به انرژی برای ما به همراه خواهد داشت.

وی افزود: نیمی از جمعیت جهان در کشور‌های عضو پیمان شانگ‌های قرار دارند و کشور‌های عضو این پیمان حتی بیش از نیمی از سرزمین‌های جهان را شامل می‌شوند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت:علاوه بر این بزرگ‌ترین تولیدکننده و بزرگترین مصرف کننده انرژی یعنی روسیه و چین در این پیمان عضویت دارند و کشور‌های عضو این پیمان می‌تواند بازار خوبی برای فروش انرژی برای ما باشد.

ارکانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این ما می‌توانیم با استفاده از پیمان‌های پولی دوجانبه با کشور‌های عضو این پیمان بر سلطه دلار بر اقتصاد کشورمان پایان دهیم و تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان در حوزه مسائل پولی و بانکی را بی اثر کنیم.

وی افزود: عضویت کشورمان در پیمان شانگ‌های می‌تواند تسهیل کننده واردات کالا و همینطور صادرات محصولات و کالا‌های تولید شده در ایران به کشور‌های عضو باشد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: به طور کلی ما می‌توانیم با گسترش روابط بازرگانی با کشور‌های عضو پیمان شانگ‌های گام موثری را در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا و کشور‌های غربی برداریم.