یزد – درآمد نیوز – وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز عملیات خط دوم انتقال آب به استان یزد تا پایان سال‌جاری خبرداد و گفت: این طرح با هدف توسعه بخش صنعت و معدن اجرا می‌شود و خط اول انتفال آب از خلیج فارس به یزد نیز در روزهای آتی با هدف کاهش مشکل تامین آب صنایع این استان بهره‌برداری می‌شود. 

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم‌حسینی شنبه شب در جلسه مشترک دستگاه‌های نظارتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد که برای نخستین بار با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد برگزار شد افزود: در آستانه گام دوم انقلاب مهمترین چالش کشور، چالش اقتصادی است و اگر می خواهیم کشوری عزتمند و بزرگ که لایق ایرانیان است، داشته باشیم، باید همه بخش ها پای کار نهضت اقتصادی بیایند.

وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت از مجاهدان اقتصادی است.خاطرنشان کرد: کشور از سرمایه مادی و اجتماعی خوبی برخوردار بوده و شایسته پیشرفت و آبادانی است و باید تلاش کنیم به این نقطه برسیم ، اگرچه دشمنان ما نمی خواهند که ایران در خاورمیانه یک کشور قوی و مستقل باشد و ما باید در این عرصه با هر مسئولیتی استقامت به خرج داد و این مطالبه جدی مردم را محقق سازیم.

رزم حسینی با بیان اینکه برخی موانع داخلی و خارجی در زمینه توسعه اقتصادی وجود دارد، اظهار داشت: همواره در راهبردهای صنعتی ۶۰ سال اخیر ایران چالش تامین آب پیش بینی شده بود اما بزرگمردان این کشور کار را شروع کردند و امروز ایران از یک وارد کننده فولاد، سیمان، برق و برخی دیگر از نیازمندهای جامعه به صادر کننده تبدیل شده و کشوری که تجارتش در سال ۵۷ حدود ۵۰۰ میلیون دلار بود اکنون رکورد صادرات را زده است.

وزیر صمت در خصوص پدیده مهاجرت از روستاها نیز یادآور شد: وقتی از معادن در جوار روستاها بهره برداری می شود، نباید شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها باشیم بلکه باید این ظرفیت ها در آنجا به کار گرفته شوند.

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت ( صمت) به منظور افتتاح چهار طرح صنعتی و معدنی روز شنبه وارد شهر یزد شد و با حضور وی طرح توسعه واحد نخ سیرنگ شهرستان اشکدر، واحد تولیدی گرانول شهرستان میبد و نیروگاه خورشیدی چادرملو مورد بهره برداری قرار گرفت.