خدمات تهاتری و عرضه آن برای هر یک از گروه های عضو و ارائه این خدمات از لحظه ثبت نام اعضا تا انجام مبادلات با دیگر اعضا و حتی شرکت ها و بازارهای خارج از شبکه.

درآمد نیوز -دکتر محمدرضا ناری ابیانه، برای تشکیل بازار تهاتر تعریف فرایندها بسیار ضروری است. بی شک آنچه باعث رشد و اعتلای یک شبکه خواهد شد، تعریف دقیق فرایندها و پروسه های کاری شبکه و مشخص کردن حدود اختیارات و شرح وظایف هر کدام می باشد. فرایندهای مهم برای تشکیل شبکه تهاتر عبارتند از:

– فرآیند شناخت و طبقه بندی اعضا

در این فرایند مدیریت بازار اعضای را که دارای اعتبار هستند و پتانسیل ورود به بازار را داشته باشند را شناسایی کرده و آنها را با توجه به توانایی های مالی و فنیشان دسته بندی می کند. تا شبکه های مختلف و گروه های مختلف عضو را تشکیل دهد.

– فرآیند تولید و عرضه خدمات تهاتری

فرایند تعریف خدمات تهاتری و عرضه آن برای هر یک از گروه های عضو و ارائه این خدمات از لحظه ثبت نام اعضا تا انجام مبادلات با دیگر اعضا و حتی شرکت ها و بازارهای خارج از شبکه.

– فرآیند جذب و نگهداری اعضاء (CRM)

با تعریف دقیق سرویس ها و خدمات قابل ارائه به اعضا باعث جذب و نگهداری اعضا شده و به گسترش شبکه کمک خواهد کرد. به عنوان مثال می توان به آموزش و مشاوره در زمینه بازرگانی به اعضا اشاره کرد. یا استفاده از سیستم های جامع نامه نگاری و مالی برای اعضا در شبکه باعث اقبال عمومی بیشتر در جذب و نگهداری عضو برای شبکه خواهد شد.

بیشتر بخوانیم:طراحی شبکه تهاتری

– فرآیند اعتبارسنجی اعضاء (در آغاز و بازنگری مستمر)

 این فرایند که می بایست در ابتدای ورود هر عضو و همچنین در طول زمان به صورت پیوسته انجام شود، با اعتبار سنجی اولیه آغاز شده و به صورت دوره ای بازنگری و اصلاح خواهد شد. در این فرایند اعتبار اعضا از اظهارات عضو و استعلام از بانک ها و دیگر مراکز انجام شده و اعتبار اولیه عضو مشخص خواهد شد. پس از آن به صورت منظم این اعتبار بازنگری شده و در صورت نیاز کاهش یا افزایش خواهد یافت.