تهران – درآمد نیوز – معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور خبرداد: ۱۵ مهرماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل تابستان ۱۳۹۹ است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رسانه مالیاتی ایران، «محمد مسیحی» گفت: مودیان مالیاتی جهت برخورداری از تسهیلات‌های قانونی و عدم جریمه مالیاتی، تا تاریخ ۱۵ مهرماه نسبت به ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان ۱۳۹۹ و پرداخت مالیات و عوارض متعلقه فرصت دارند.
وی افزود: تعیین این تاریخ مطابق تکلیف قانونی که به مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت ارائه اظهارنامه را می دهد، تعیین شده است.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تاکیدکرد: مودیان اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به آدرس evat.ir ارائه و مالیات و عوارض متعلق را پرداخت کنند. همچنین جهت تسهیل امور مودیان، کلیه واحدهای خدمات مودیان، آماده پاسخگوئی و ارائه خدمات هستند.
مهلت ارائه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار با توجه به شرایط ایجاد شده پس از بروز بحران کرونا و  براساس مصوبه شورای عالی اقتصادی و با تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا، تا ۱۵ شهریورماه تمدید شده بود که این امهال برای اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل تابستان در نظر گرفته نشده است.