درآمد نیوز ، مدیران شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران و گروه توسعه تجارت و فناوری تارا در نشستی، راههای توسعه فرهنگ سنجش اعتبار را بررسی کردند.

درآمد نیوز ، مدیران شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران و گروه توسعه تجارت و فناوری تارا در نشستی، راههای توسعه فرهنگ سنجش اعتبار را بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران در این نشست، گفت: ترویج فرهنگ اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری موجب افزایش اعتبار و اعتماد برای  افراد و سازمانها و در نهایت توسعه کسب و کار و رشد اقتصادی می شود.

فرهنگ سازی در خصوص سنجش اعتبار، موجب رشد اقتصاد می شود

آقای قاسم پور افزود : اطلاعات ارزشمندی در خصوص مالیات، بیمه و رفتارهای افراد در مواردی همچون پرداخت جرایم رانندگی، عوارض شهرداری ها و نظایر آن وجود دارد که با توسعه مدلهای اعتبارسنجی، این داده ها در جهت شفافیت مالی و تقارن اطلاعاتی کمک خواهد کرد .

او خاطرشان کرد: دغدغه اصلی شرکت، امنیت داده هاست و به همین منظور با  مرکز راهبردی افتای ریاست جمهوری برای کسب استاندارد ISO/IEC27001:2013 و کسب گواهی نامه استاندارد سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) همکاری کرده ایم تا با ایمن سازی اطلاعات، باعث تداوم امنیت و اطمینان و همچنین کاهش تهدیدها و آسیب‌ها در ارائه خدمات به مشتریان شویم.

مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران همچنین گفت: همکاری با مرکز کنترل امنیت شبکه و فوریت‌های بانکی (کاشف) وابسته به بانک مرکزی نیز در راستای افزایش امنیت اطلاعات مشتریان و امن سازی زیرساختهای حیاتی در قبال حملات سایبری ، آغاز  شده است .

آقای قاسم پور ادامه داد: تمامی این فعالیتها در راستای تحقق محرمانگی ، یکپارچگی، دسترس پذیری اطلاعات و بی طرفی، در حال انجام است.

مدیرعامل گروه توسعه تجارت و فناوری تارا نیز با ابراز خرسندی از تلاشهای شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران ، آمادگی این گروه را برای گسترش فرهنگ اعتبارسنجی و رتبه بندی، اعلام کرد.

آقای قنادپور گفت: رتبه اعتباری باید بستر اعتماد در معاملات و داد و ستدها باشد و در این زمینه به اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده نیاز داریم.

او تصریح کرد: از تمامی ابزارهای رسانه ای گروه برای ترویج موضوع سنجش اعتبار، استفاده و در این زمینه با شرکت مشاوره رتبه بندی ایران، همکاری می کنیم.

مدیرعامل گروه توسعه تجارت و فناوری تارا در پایان گفت: این گروه، امکان خرید اعتباری و بدون کارمزد از شبکه‌ فروشگاهی و مراکز خدماتی در سراسر کشور را به صورت حضوری و آنلاین، فراهم کرده است.