رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات بر لزوم به کارگیری ابزار تهاتر در معاملات و راه‌اندازی اتاق معامله پایاپای با فعالان اقتصادی امارات تاکید کرد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران، فرشید فرزانگان اظهار داشت: اجرایی کردن طرح معاملات تهاتر و راه‌اندازی اتاق معامله پایاپای میان تجار ایران و امارات یکی از پیشنهادهای جدی اتاق مشترک ایران و امارات در جلسه رؤسای اتاق‌های مشترک با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه بود که مورد استقبال نیز قرار گرفت.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات افزود: بر اساس این مکانیزم، با انتقال و جابه‌جایی ارز صادرکنندگان ایرانی به واردکنندگان در دبی از طریق صرافی‌های معتبر در این منطقه، امکان تأمین و واردات کالا به کشور را فراهم می‌شود. شرط عملیاتی شدن این کار، باز کردن پنجره بدون انتقال ارز در سامانه ثبت سفارش است.
وی ادامه داد: بخش اقتصادی سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای هدف، تاکنون نتوانسته است نیازهای فعالان اقتصادی را برآورده کند. در این رابطه، پیشنهاد کردیم که این بخش‌ها از مشاوران محلی در کشور هدف که از تعامل و ارتباط خوبی نیز با حاکمیت و دولت کشور متبوع برخوردار هستند، استفاده شود.
فرزانگان همچنین اجرا و فعال‌سازی موافقت‌نامه‌های ترجیحی میان ایران و امارات را گامی در توسعه همکاری‌ها به ویژه در شرایط تحریم دانست.