یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه همزمان با ایام دهه فجر در آیین افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان کرد: حرکتی که آغاز شده می‌تواند الگویی برای همکاری استراتژیک دانشگاه و صنایع بزرگ باشد که این اقدام می‌تواند آینده اصفهان و حتی کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از ایراسین، یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه همزمان با ایام دهه فجر در آیین افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان کرد: حرکتی که آغاز شده می‌تواند الگویی برای همکاری استراتژیک دانشگاه و صنایع بزرگ باشد که این اقدام می‌تواند آینده اصفهان و حتی کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

وی گفت: در بسیاری از کشورها ارتباطات دانشگاه و صنعت موجب خلق ثروت می‌شود که البته در کشور ایران نیز حرکت‌هایی شروع شده و شرکت فولاد مبارکه در این زمینه پیشگام بوده است.

پالیزدار افزود: نقطه‌ای که در آن ایستاده‌ایم جای رشد بیشتری دارد و اگر این مسیر به فرآیندی مولد تبدیل شود می‌توانیم پایداری آن را تضمین کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه تصریح کرد: مدل رشد زیست‌بوم فناوری و نوآوری در سال گذشته به دستور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه طراحی شد و بنا بر این بوده که این مدل به آینده درخشان صنعت فولاد منجر شود. همچنین در گذشته به صورت زنجیره‌ای در زیست‌بوم نوآوری اقدامات خوبی انجام شده است ولی با ایجاد ارتباط بیشتر و صحیح‌تر، این هویت‌ها می‌توانند مؤثرتر عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این مهم باید ارتباط معنادار جدی میان دانشگاه و صنعت ایجاد شده، منابع مالی و … فراهم شود و از نظر قرابت فیزیکی نیز بسترهای لازم ایجاد شده تا ابرروندهای صنعت در دانشگاه اطلاع‌رسانی شده تا اگر کسی در این زمینه اقدامی انجام داد بتوانیم نوید ایجاد یک کسب‌وکار را به او بدهیم.

پالیزدار ادامه داد: حدود ۷ ماه پیش مذاکراتی با رئیس دانشگاه صنعتی انجام شد که بنای افتتاح مرکز نوآوری گذاشته شده تا در نهایت هسته‌های فناور از دل دانشگاه بیرون آید. همچنین طرح‌هایی در دانشگاه و هسته‌های فناور بررسی شده تا قبل از ایجاد مرکز نوآوری این طرح‌ها اجرایی شوند.

وی تأکید کرد: براساس برنامه زمان‌بندی شده امروز افتتاح اولین مرکز نوآوری فولادمبارکه در یک دانشگاه پیشرو کشور رقم می‌خورد که در همین راستا از حمایت‌های مدیرعامل و معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه قدردانی می کنم و امیدوارم تا سال آینده، هدف تعیین شده برای رسیدن به ۱۵۰ پایان نامه و ایجاد ۱۰ هسته‌ پژوهشی را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه گفت: این رویدادها، باعث امیدآفرینی هرچه بیشتر مردم کشور به‌ویژه جامعه دانشگاهی و دانشجویان کشور می شود.