شرکت فولاد اقلید پارس برای اولین بار در تاریخ کشور، تنها پس از گذشت یک و نیم سال از تاریخ تأسیس خود، موفق به کسب گواهی ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۱۴۰۰۱، ایزو ۴۵۰۰۱ و گواهی IMS از سازمان بین‌المللی استاندارد شد تا این‌گونه رکورد اخذ ایزو را نیز به نام خود ثبت نماید.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی فولاد اقلید، شرکت فولاد اقلید پارس در راستای تحقق اهداف خود شامل، اهداف کیفی مرحله ساخت، اعم از مدیریت زمان، هزینه و کیفیت و همچنین شناسایی نیازمندی‌های بازار، رضایت مشتری، ارتقاء بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، افزایش قابلیت‌های رقابتی در بازار، بهبود فرآیندهای سازمان، ارائه محصولات و خدمات کیفی به مشتریان، کمک به بازاریابی و فروش بیشتر، ایجاد تقاضا و حصول اطمینان از برآورده سازی نیازمندی‌ها و انتظارات مشتریان اقدام به اخذ گواهی استانداردهای ایزو به شرح ذیل نموده است.

شرکت فولاد اقلید پارس پس از گذشت یک سال و نیم از زمان تأسیس خود، ۴ گواهی سازمان بین‌المللی استاندارد «ایزو» را دریافت نمود تا برگ سبز دیگری در دفتر افتخارات و رکوردهای مدیریت این مجموعه، ثبت گردد.

ایزو ۹۰۰۱ که شاید معروف‌ترین گواهی ایزو در بین مردم باشد؛ در راستای تأمین نیازهای مشتری اعطا می‌گردد.

همچنین شرکت فولاد اقلید پارس با اولویت قرار دادن محیط‌زیست به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارایی مردم و تعریف فعالیت‌های صنعتی خود در چارچوب محیط‌زیست، موفق گردید گواهی ایزو ۱۴۰۰۱ را نیز کسب نماید. در این گواهی‌نامه مدیریت محیط‌زیست شرکت فولاد اقلید موردبررسی قرار گرفت تا اعتبار این شرکت در زمینه حفظ محیط‌زیست و تولید فولاد سبز، افزایش یابد.

توجه به بهداشت و سلامت کارمندان و کارگران حاضر در پروژه احیا مستقیم و پرسنل صف و ستاد شرکت فولاد اقلید نیز موجب صدور گواهی‌نامه ایزو ۴۵۰۰۱ گردید. این گواهی سازمان بین‌المللی استاندارد، مهر تأییدی بود بر ارزش قائل شدن مدیریت ارشد مجموعه فولاد اقلید به‌سلامت روحی و جسمی کارکنان و کارگران این شرکت.

لازم به یادآوری است که اخذ هریک از ایزوهای فوق مستلزم ایجاد زیرساخت‌های مهمی بود که نیازمند صرف ساعت‌ها کار، برنامه‌ریزی و تلاش بود. در این زمینه می‌توان به مواردی چون تهیه چارت سازمانی، پیاده‌سازی دستورالعمل استاندارد کسب‌وکار، تصویب دستورالعمل‌های اجرایی کسب‌وکار، تهیه و تصویب چک‌لیست‌های مرتبط با محیط‌زیست و سلامت کارکنان و … بود.