شرکت فولاد خوزستان شرکت برتر حوزه بومی‌سازی در دومین همایش ملی ساخت ایران لقب گرفت.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط‌عمومی فولاد خوزستان، در دومین دوره همایش ملی ساخت ایران، که دهم مردادماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما با رویکرد نشان ملی و اعتبار جهانی و با حضور مقامات گوناگون از جمله محمد مهدی برادران معاون وزیر صمت برگزار شد، فولاد خوزستان از میان صد بنگاه‌ راه یافته به مرحله‌ی نهایی و با توجه به موفقیت بی نظیر در بومی‌سازی ۱۵۶۰ قطعه طی دو سال گذشته و همچنین ساخت دستگاه اندازه گیری آهن کل برای اولین بار در جهان، به عنوان شرکت برتر ایران در حوزه بومی‌سازی برگزیده شد.

محمد نیکوکار قائم‌مقام مدیرعامل در حوزه بهره‌برداری و توسعه شرکت فولاد خوزستان گفت: تولید فولاد در حوزه تولید داخل، کسب و کار و خودکفایی نقش بسزایی دارد.

در همین راستا شرکت فولاد خوزستان با تکیه بر توان داخلی در طول دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ موفق به بومی‌سازی ۱۵۶۰ قطعه صنعتی مورد نیاز صنعت فولاد شد.

شیرین شفیعی مدیرکل توسعه کسب و کار، آموزش و توانمند‌سازی‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با ارزیابی از جامعه تولیدی و وضعیت اقتصادی کشور در می‌یابیم که بنگاه‌های اقتصادی در شرایط سختی قرار دارند. در کسب کار تعاونی، یک اجتماع از عضویت دائمی افراد تشکیل می‌شود.

محمد مهدی برادران معاون وزیر صمت گفت: لازمه‌ی اقتصاد پویا، رقابت است. اقتصادی که به سوی انحصارگرایی برود، در اصل خود را در مهلکه خطرناکی قرار داده است.

در مجموع، زمانی‌‌که در حوزه کیفیت، نوآوری و ایجاد زنجیره‌ها می‌نگریم، به خوبی پیشرفت‌ها را مشاهده می‌کنیم.

محورهای دومین همایش ملی ساخت ایران را مواردی همچون «حمایت از تولید و خدمات ایرانی، پیش نیاز افزایش تولید»، «رفع نیاز وابستگی به واردات کالاهای خارجی و افزایش صادرات کالا و خدمات ایرانی»، «کمک به برجسته سازی نشان تجاری کالاها و خدمات مرغوب ایرانی»، «رابطه بین کیفیت محصول و خدمات رضایتمندی مشتری و سودمندی شرکت»، «نقش نوآوری و اختراعات در تولید ملی و نقش رسانه در حمایت از کالا و خدمات ایرانی» و «فرصت های بین المللی در ارتقا تولید و خدمات ملی در پسا تحریم» تشکیل می داد‌.

در پایان همایش از تولید کنندگان و بنگاه‌های اقتصادی برتر با اعطای تندیس تقدیر شد و محمد نیکوکار قائم مقام مدیرعامل در حوزه بهره‌برداری و توسعه به نیابت از مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تندیس دومین همایش ملی ساخت را دریافت نمود.

r35