معاون اداره بیمه اتکایی بیمه رازی دارا بودن سه مهارت زبان انگلیسی، موارد مالی و دانش فنی در حوزه بیمه رازی را برای کارشناس بیمه‌های اتکایی لازم دانست و گفت: رشته بیمه انرژی در فرآیند قبولی و واگذاری اتکایی رشته خاص و متفاوتی نسبت به دیگر رشته‌های بیمه است.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، غزل آراسته- معاون اداره بیمه اتکایی بیمه رازی که مهمان هفتادمین قسمت از برنامه سه‌شنبه‌های پاسخگویی بود، از علاقه شدید خود به رشته زبان انگلیسی به واسطه داشتن معلم‌های خوب گفت و معتقد است برای فعالیت حرفه‌ای در رشته بیمه اتکایی باید دانش خوبی در رابطه با زبان انگلیسی، امور مالی و رشته‌های فنی بیمه داشت.

او در ادامه گفت: از دوران کودکی علاقمند به زبان انگلیسی بودم و تجربه بسیار خوبی در دوران دبیرستان داشتم و همراهی معلمان در دوره دبیرستان انگیزه‌ای شد تا رشته آموزش زبان انگلیسی را در دانشگاه تا مقطع فوق لیسانس دنبال کنم.

آراسته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رشته تحصیلی آموزش زبان انگلیسی از حوزه بیمه‌های اتکایی دور نیست، بیان کرد: این رشته از بیمه اتکایی دور نیست و اگر بخواهید در این رشته بیمه اتکایی فردی موفق بود باید با زبان انگلیسی به خوبی آشنا بود زیرا تمام منابع آموزشی و دانش تخصصی این رشته به زبان انگلیسی است.

معاون اداره بیمه اتکایی بیمه رازی تصریح کرد: کارشناس رشته بیمه اتکایی باید دارای سه شاخصه آشنایی با زبان انگلیسی، حوزه مالی و فنی بیمه باشد.

آراسته از ورود به بیمه رازی اینگونه گفت: سال‌ها در حوزه آموزش زبان انگلیسی فعالیت داشتم و با توجه به ویژگی‌های فردی که کار اداری را ترجیح می‌دادم به حوزه کار اداری وارد شدم و چندسالی در حوزه مالی فعالیت داشتم.

او در رابطه با فعالیت در بیمه اتکایی خاطرنشان کرد: حجم کار در این حوزه بسیار بالا است و این موضوع به دلیل آن است که حوزه بیمه اتکایی ملزم به آن است تا بیمه نامه‌های صادره در واحدهای فنی را در بازار بین شرکت‌ها تقسیم کند.

معاون اداره بیمه اتکایی بیمه رازی افزود: همچنین یکی دیگر از وظایف واحد اتکایی شرکت‌ها، قبولی اتکایی است که در این زمینه سرعت عمل بسیار مهم است. در یک کلام باید گفت که پاسخگویی در رشته بیمه اتکایی بسیار مهم است و همکاران این حوزه در دیگر شرکت‌ها زمانی به بیمه اتکایی یک شرکت اطمینان می‌کنند که پاسخگویی به لحظه، منطقی و همراه با دانش را دریافت کنند.

این همکار بیمه رازی، قبولی ریسک را بسیار حساس‌تر از واگذاری آن دانست و گفت: فعالیت در حوزه اتکایی دارای استرس بسیار زیادی است و نمی‌توان گفت که رشته بیمه اتکایی کار روتین اداری است و این رشته افراد را با انواع بیمه نامه‌ها و اطلاعات مرتبط با آن آشنا می‌کند.

آراسته ادامه داد: رشته بیمه اتکایی کارشناسان خود را با تمام رشته‌های فنی آشنا می‌کنند و شرایط ایده آلی را برای فعالان صنعت بیمه پیش‌ روی آن‌ها قرار می‌دهد.

معاون اداره بیمه اتکایی بیمه رازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در چه رشته بیمه‌ابی حاضر به کار هستید و آن را جایگزین رشته اتکایی می‌کنید، گفت: اگر روزی مجبور به انتخاب رشته دیگری شوم، رشته باربری را انتخاب می‌کنم، این رشته دنیای جالب و خاصی دارد.

او در ادامه اما سخ‌ترین بیمه نامه ارجاعی به واحد اتکایی را رشته انرژی، قلمداد کرد و بیان کرد: بیمه‌نامه‌های این رشته به همراه اطلاعات جامع و کاملی که چندین پوشش بیمه‌ای را در دل خود جای داده، به واحد ارجاع شده و باید تمام موارد با دقت بررسی شود.

آراسته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کرونا چه تاثیری بر فرآیند کاری در رشته بیمه اتکایی داشته است، تاکید کرد: در دوران کرونا حجم قابل توجهی از فعالیت‌های واحد اتکایی بیمه رازی به صورت دورکار انجام شد و این موضوع تا حدودی در ارتقا فرآیندها تاثیرگذار بود و عاملی شد تا به کارگیری از فناوری در فرآیندها به خوبی انجام شود.

این همکار بیمه رازی در رابطه با تاثیر تحریم‌ها بر عملکرد واحدهای اتکایی گفت: تحریم‌ها بر فعالیت حوزه بیمه اتکایی در صنعت بیمه تاثیرگذار بود و یکی از موارد آن عدم ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی است که با عدم ارتباط انتقال دانش فنی کاهش پیدا کرد و در کنار آن کاهش درآمد ارزی را به همراه داشت.

او در انتها بیان کرد: در حوزه بیمه اتکایی، دانش فنی و دسترسی به اطلاعات به‌روز بسیار مهم است که بخشی از این دانش از طریق ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی به دست می‌آید.