به گزارش درآمد نیوز به  نقل از بانک مسکن – هیبنا؛ سید عباس حسینی امروز یکشنبه هشتم بهمن ماه در آیین امضای قرارداد سپرده گذاری ۲ میلیارد دلاری با صندوق توسعه ملی به منظور حمایت از نهضت ملی مسکن گفت: این ۲ میلیارد با هدف ادامه تامین مالی بانک مسکن برای پیش بردن طرح نهضت […]

به گزارش درآمد نیوز به  نقل از بانک مسکن – هیبنا؛ سید عباس حسینی امروز یکشنبه هشتم بهمن ماه در آیین امضای قرارداد سپرده گذاری ۲ میلیارد دلاری با صندوق توسعه ملی به منظور حمایت از نهضت ملی مسکن گفت: این ۲ میلیارد با هدف ادامه تامین مالی بانک مسکن برای پیش بردن طرح نهضت ملی به صورت سپرده ارزی از سوی صندوق به بانک تعلق می‌گیرد.

وی ضمن قدردانی از حمایت رئیس جمهور برای توسعه ساخت و ساز، برگزاری جلسات منظم شورای عالی مسکن و تاکید بر وظیفه شبکه بانکی برای جهش تولید را اقدامی جهادی و ملی دانست و گفت: همراهی صندوق توسعه ملی در سپرده گذاری نزد بانک مسکن شایسته قدردانی است. این سپرده امکان مناسبی را برای خدمتگزاری بانک به فعالان اقتصادی در حوزه مسکن، راه و شهرسازی فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل بانک مسکن در خصوص درآمد بانک از محل این سپرده گذاری گفت: منافع این سپرده گذاری برای کاهش نرخ‌های مسکن حمایتی صرف خواهد شد که اقدام بزرگی برای کمک به گروههای هدف نهضت ملی مسکن است.

حسینی با اعلام اینکه تاکنون حجم قرارداد ۲ میلیارد دلاری بین صندوق و هیچ بانکی نداشتیم، گفت: برای اولین بار فرصت اقدام بی نظیری به همت صندوق توسعه ملی فراهم شده که یک بانک بتواند برای کاهش نرخ تسهیلات مسکن حمایتی، این سپرده گذاری را در چرخه اقتصادی به کار گیرد.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه این اقدام، اراده دولت را برای نهایی شدن نهضت ساخت و ساز نشان می‌دهد گفت: تحقق شعار سال که هم رشد اقتصادی هم کنترل تورم است جز از مسیر توسعه ساخت و ساز هدفمند امکان پذیر نیست.

مدیرعامل بانک مسکن هم چنین توضیح داد: بانک مسکن به عنوان بانک پیشرو در اجرای نهضت ملی مسکن تاکنون ۳۲۰ هزار واحد نهضت ملی از سوی این بانک تامین مالی شده و قرارداد ۸۰ هزار میلیارد تومانی توسط بانک در ۲ سال پرداخت شده است. هم چنین برای حدود ۱۲۰ هزار واحد دیگر تعهد مالی داریم که همه توان خود را برای ادای تعهد به کار گرفته‌ایم.

وی درباره اختصاص این مبلغ سپرده به بانک مسکن توضیح داد: محدودیتی برای سایر بانک‌ها برای همکاری با صندوق توسعه ملی وجود ندارد. بانک مسکن بانکی دولتی است که در راستای تحقق اهداف دولت مردمی در تلاش است از همه ظرفیت ها و توان موجود برای حمایت از اقشار مختلف مردم بهره ببرد. این اقدام برای کاهش نرخ سود اقساط حمایتی مسکن به کار گرفته خواهد شد تا مردم بیشتری امکان بهره برداری از وام نهضت ملی را داشته باشند.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: هر آنچه از محل این سپرده گذاری حاصل شود با هماهنگی با بانک مرکزی تبدیل به منابعی می شود که در نهضت ملی به کار گرفته شود، آن هم به ترتیبی که دولت اعلام خواهد کرد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

  • قرارداد سپرده گذاری ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با بانک مسکن منعقد شد

مقاله اصلی