طی دو سال گذشته تهران به عنوان پرمصرف‌ترین شهر کشور در حوزه آب شناخته شد و با توجه به اینکه ترسال بودیم، مشکل خاصی به وجود نیامد اما امسال ماجرا با دو سال پیش تفاوت دارد چراکه اگر روال به همین صورت پیش برود، تشنگی مهمان پایتخت نشینان خواهد شد.

درآمد نیوز / طی دو سال گذشته تهران به عنوان پرمصرف‌ترین شهر کشور در حوزه آب شناخته شد و با توجه به اینکه ترسال بودیم، مشکل خاصی به وجود نیامد اما امسال ماجرا با دو سال پیش تفاوت دارد چراکه اگر روال به همین صورت پیش برود، تشنگی مهمان پایتخت نشینان خواهد شد.

حسین جلیلی بال/گرانی پی در پی برخی کالاهای اساسی، واکنش رئیس جمهور را به دنبال داشت و حالا باید دید که آیا این قطار گرانی متوقف می‌شود یا خیر.

به جای جیره بندی اب صنایع؛ آب کشاورزی را مدیریت کنیم

داریوش قنبری؛ نماینده سابق مجلس درخصوص جیره بندی اب در صنایع که باعث گرانی می شود به خبرنگار ما گفت: در کل باید دید که میزان آب مصرفی صنایع چند در صد آب مصرفی است و چقدر بر خشکسالی دارد در نهایت به این می رسیم که بخش کشاورزی بیشترین مصرف را داشته اند.

وی  در ادامه افزود: در بخش کشاورزی آب های زیادی هدر می شود و باید گام اول این باشد که آب های کشاورزی را کنترل کرد به طور مثال در مناطق خشک در کشور هندوانه کاشت می شود که آب زیادی می خواهند و به جای جیره بندی آب صنایع باید آب هدر رفت کشاورزان کنترل شود.

گرانی با جیره بندی آب

این نماینده سابق مجلس نیز در ادامه از مشکلات جیره بندی صنایع را اینگونه گفت: جیره بندی آب می تواند باعث اختلال در تولیدات صنعتی شود و نتیجه ان می تواند افزایش قیمت ها را به همراه داشته باشد در صورتی که کشور با مشکلات تورم دست و پنج نرم می کند و این امر باعث می شود تا قدرت خرید مردم کاهش چشمگیری پیدا کند و مشکلاتی را برای مردم به جود بیاورد

وی در اداکه تفزود: در سال های آینده اگر به جای حل مشکلات مشکلات دیگری ایجاد کنیم باعث می شویم تا ایران بیشتر خشکسال شود چرا که به جای حل مشکلات مشکلات را بیشتر می کنیم. جیره بندی آب صنایع می تواند سال های بدتری را برای ما ایجاد کند.

داریوش قنبری در پایان اظهارداشت: در کل ایجاد محدودیت صنایع می تواند مشاغل صنعتی را نابود کند و به بیکاری دامن زند و از طرفی گرانی به همراه داشته باشد دولت به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک نکند چرا که اول باید آب کشاورزی مدیریت شود بعد صنایعی که کمتراز کشاورزی آب مصرف می کند