طبق اعلام بانک مرکزی عرضه سکه از یکشنبه ۱۳ اسفند ماه در مرکز مبادله ایران آغاز می‌شود.

به گزارش درآمد نیوز طبق اعلام بانک مرکزی عرضه سکه از یکشنبه ۱۳ اسفند ماه در مرکز مبادله ایران آغاز می‌شود.

علی اصغر سام زاده، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز درباره عرضه سکه در مرکز مبادله ارز و طلا ایران گفت: طبق اعلام بانک مرکزی عرضه سکه از یکشنبه ۱۳ اسفند ماه در مرکز مبادله ایران آغاز می‌شود.

وی افزود: هم اکنون سکه در بازار کم است و بانک مرکزی نیز سکه‌ای در بازار عرضه نمی‌کند به همین علت تقاضا در بازار زیاد شده است؛ اما با عرضه سکه در مرکز مبادله ایران تقاضای مردم پاسخ داده می‌شود به طوری که قیمت‌ها نیز تغییر پیدا می‌کند.

سام زاده با اشاره به این موضوع که با عرضه سکه در مرکز مبادله ایران قیمت و حباب سکه کاهشی می‌شود، تاکید کرد: عرضه در این مرکز به شرط اینکه تداوم داشته باشد می‌تواند به کاهش قیمت سکه کمک شایانی کند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز گفت: سکه تمام طرح جدید از نظر ارزش طلا حدود ۲۸ میلیون تومان است؛ ولی هم اکنون در بازار حدود ۳۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد، بنابراین دارای حباب است، اما با افزایش عرضه سکه از طریق مرکز مبادله ایران حباب سکه کاهشی می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: عرضه سکه در مرکز مبادله ایران یکی از اقدامات مثبت بانک مرکزی است که در آن تمامی مردم می‌توانند به تعدادی معین اقدام به خرید سکه کنند.