در آستانه اجلاس اوپک پلاس و با وجود موارد بالای ابتلا به کرونا در هند، قیمت نفت به ۶۶ دلار نزدیک شد.

 به گزارش درآمد نیوز و به نقل از رویترز، روز سه شنبه در آستانه نشست اوپک پلاس جهت بحث در مورد سیاست تولید نفت، نگرانی از بحران ویروس کرونا در هند می تواند قیمت نفت را به ۶۶ دلار در هر بشکه برگرداند. اوپک و متحدانش به جای جلسه ۲۸ آوریل که قبلاً برنامه ریزی شده بود، امروز جلسه نظارتی برگزار می کنند. نشست فنی روز دوشنبه در مورد افزایش موارد ابتلای COVID-۱۹ ابراز نگرانی کرد، اگرچه پیش بینی تقاضای نفت ۲۰۲۱ خود را بدون تغییر نگه داشت.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت ۳۲ سنت یا ۰.۵ درصد رشد داشت و به ۶۵.۹۷ دلار در هر بشکه رسید، بعد از این که روز دوشنبه افت ۰.۷ درصدی را تجربه کرد. قیمت نفت ایالات متحده ۵۵ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۶۲.۴۶ دلار رسید. یک متخصص گفت: معامله گران نمی خواهند نشست بالقوه اوپک پلاس را از دست بدهند بنابراین خوش بینی محدودی در قیمت ها منعکس می شود. اگر اوپک پلاس چشم خود را به روی هند ببندد، این دستاوردها به سرعت ناپدید می شوند.

قرار است اوپک پلاس تولید نفت را از اول ماه می کاهش دهد، در حالی که تقاضای نفت متاثر از بحران کرونا بهبود می یابد. این طرح کاهش قبل از افزایش موارد ابتلا در هند به توافق رسید. هند، سومین واردکننده بزرگ نفت خام جهان، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۳۱۴۴ مورد ابتلای جدید را ثبت کرده است که کمی از بالاترین تعداد جهانی ۳۵۲،۹۹۱ مورد کمتر است. تعداد مرگ و میر نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر شد. برخی انتظار دارند که اوپک پلاس به سیاست کاهش خود پایبند باشد.

تحلیلگران گفتند: ما هنوز هم انتظار داریم که این گروه هیچ تغییری در برنامه خود اعلام نکند. کاهش عرضه اعمال شده اوپک پلاس درسال گذشته که منجر به بهبود قیمت نفت از پایین ترین سطح تاریخی شده است. حدود یک سال پیش، نفت خام ایالات متحده به دلیل عرضه گسترده، منفی معامله شد. درآخرین گزارش موجودی نفت ایالات متحده که این هفته مورد توجه قرار خواهد گرفت، تحلیلگران انتظار دارند افزایش سهام نفت خام را نشان دهد.