با وجود نگرانی از کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضای سوخت، قیمت نفت کاهش یافت.

با وجود نگرانی از کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضای سوخت، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار درآمد نیوز به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه با نگرانی از اینکه ممکن است افزایش شدید نرخ بهره آمریکا به کندی رشد اقتصاد جهانی و کاهش تقاضای سوخت منجر شود، قیمت نفت کاهش یافت و افزایش قیمت سه روزه آن پایان یافت. تا ساعت ۴:۲۴ صبح به وقت تهران، بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه اکتبر با ۱.۱۷ دلار یا ۱.۲ درصد کاهش و به ۹۵.۵۵ دلار در هر بشکه رسید، با نگرانی از کند شدن تقاضا در چین به دلیل بحران برق در برخی مناطق، که بر قیمت‌ها نیز تأثیر گذاشته است.

بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در سپتامبر که قرار بود روز دوشنبه منقضی شود، ۱.۱۲ دلار یا ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۸۹.۶۵ دلار در هر بشکه رسید. بهای قرارداد نفتی فعال‌تر در اکتبر به ۸۹.۲۹ دلار رسید که ۱.۱۵ دلار یا ۱.۳ درصد کاهش داشت. نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سومین روز متوالی در روز جمعه صعود کردند، اما با تقویت دلار و نگرانی از تقاضا حدود ۱.۵ درصد در هفته سقوط کردند.

به گفته یک مقام مسئول: سرمایه گذاران نگران بودند که افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث کندی رشد اقتصادی و کاهش تقاضای سوخت شود. بحران برق چین در برخی مناطق نیز نگران‌کننده است و می‌تواند بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیر بگذارد. به گفته رسانه‌های دولتی و شرکت برق، هفته گذشته استان سیچوان در جنوب غربی چین به دلیل کمبود شدید برق ناشی از گرمای شدید و خشکسالی، عرضه برق به منازل، ادارات و مراکز خرید را محدود کرد.

ارزش دلار آمریکا که در بالاترین حد خود در پنج هفته اخیر قرار داشت، بر قیمت نفت هم تأثیر گذاشت و باعث گران شدن نفت برای خریداران سایر ارز‌ها شد. سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس سالانه بانک مرکزی جهانی در جکسون هول، وایومینگ، در روز جمعه، مورد توجه زیاد سرمایه گذاران خواهد بود.

روز جمعه توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، گفت که مقام‌های بانک مرکزی ایالات متحده هنوز فرصت زیادی دارند تا در مورد میزان افزایش نرخ بهره در نشست سیاست گذاری ۲۰ تا ۲۱ سپتامبر تصمیم بگیرند. فدرال رزرو نسبت به بانک‌های مرکزی سایر اقتصاد‌های بزرگ که شکننده‌تر هستند، فضای بیشتری برای افزایش نرخ بهره دارد.

کاخ سفید هم روز یکشنبه اعلام کرد که رهبران ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان ازتلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران گفتگو کردند، اما جزئیات بیشتری ارائه نشد. اتحادیه اروپا و ایالات متحده هفته گذشته گفتند که در حال بررسی واکنش ایران به پیشنهاد نهایی احیای توافق اتحادیه اروپا هستند.