با افزایش ذخایر نفتی موجود و نگرانی‌ها درباره روند واکسیناسیون COVID-۱۹، قیمت نفت کاهش یافت.

 به گزارش درآمد نیوز به نقل از رویترز، روز سه شنبه قیمت نفت برای سومین روز متوالی کاهش یافت، با اینکه افزایش ذخایر موجود در ایالات متحده به نگرانی ها در مورد ریسک تقاضا افزود و از سوی دیگر کشورهای آلمان و فرانسه واکسیناسیون COVID-۱۹ را متوقف کردند.

نفت خام برنت ۴۹ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۶۸.۳۹ دلار رسید، در حالی که روز دوشنبه ۰.۵ درصد افت داشت. نفت خام آمریکا پس از کاهش ۰.۳ درصدی قبلی، با ۴۷ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش به ۶۴.۹۲ دلار در هر بشکه رسید.

آلمان، فرانسه و ایتالیا قصد دارند پس از گزارش عوارض جانبی جدی احتمالی تزریق واکسن کووید AstraZeneca PLC را تعلیق کنند، هرچند که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده این عوارض هیچ ارتباط مستقیمی با این واکسن ندارد.

این اقدامات باعث افزایش نگرانی در مورد سرعت پایین واکسیناسیون در این منطقه می شود که ممکن است هرگونه بهبود اقتصادی از همه گیری را در یکی از این مناطق متضرر به تاخیر بیندازد. گرچه این همه گیری تقاضای نفت را کاهش داد، اما قیمت ها تا قبل از این بحران جهانی به سطح قبلی خود رسیده اند، اما به دلیل کند بودن روند واکسیناسیون در اکثر کشورها، تقاضا محدود می ماند.

در ایالات متحده، ذخایر نفتی نیز به دلیل انجماد ماه گذشته که عملیات تصفیه را متوقف کرده، افزایش یافته که برای برگشت کامل نیازمند زمان است. گفته می شود قیمت ها تحت فشار انتظارات قرار دارند که طوفان زمستانی ماه گذشته در تگزاس باعث افزایش موجودی نفت شد.

انستیتوی نفت آمریکا، سطح انباشت نفت خام را اواخر امروز گزارش می کند و به دنبال آن داده های رسمی از وزارت انرژی روز چهارشنبه منتشر می شود، تحلیل گران انتظار سود بیشتری در هفته بعد دارند. موجودی نفت خام در هفته منتهی به ۵ مارس ۱۲.۸ میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که انتظار تحلیلگران افزایش کمتر از یک میلیون بشکه بود.