تهران- درآمدنیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت بر افزایش ضریب داخلی‌سازی اقلام و کالاهای مورد استفاده در پروژه های عظیم کشور تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، «علیرضا رزم‌حسینی» در بازدید از این سازمان با اشاره به تجربه و دانش انباشته ایدرو در انجام پیمانکاری‌های بزرگ به‌ویژه در دو دهه اخیر، بر توسعه این فعالیت‌ها با رویکرد توانمندسازی زنجیره پیمانکاران فرعی و افزایش ضریب داخلی‌سازی اقلام و کالاهای مورد استفاده در پروژه های عظیم کشور تاکید کرد.

وی در این بازدید از آخرین وضعیت اجرای فاز ۱۴ پارس جنوبی به وسیله ایدرو و کنسرسیوم پیمانکاران ایرانی این پروژه گازی کسب اطلاع کرد.

رزم‌حسینی، ضمن ابراز خرسندی از داخلی‌سازی ۶۵ درصدی اقلام مورد نیاز در دو حوزه خشکی و دریا در این فاز، تقویت این رویکرد از طریق تعامل ایدرو با شرکت‌های دانش‌بنیان و پیمانکاران فرعی را اولویت و ضرورت مستمری برشمرد که در سایر طرح‌های پیش رو نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، همچنین حضور رقابتی و کیفیت‌افزای ایدرو در پیمانکاری‌های بزرگ بخش‌های مهم دیگر از جمله صنایع معدنی از قبیل فولاد و مس را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان مهمترین سازمان توسعه‌ای بخش صنعت کشور به منظور اجرای ماموریت گسترش و نوسازی صنعتی محسوب می‌شود.