دومین سمینار پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات با محوریت انقلاب چهارم صنعتی به میزبانی شرکت فولاد آلیاژی برگزار شد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی فولاژ، محمد کمال‌زاده مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با تأکید بر این موضوع که این شرکت با تجربه‌‌ی برگزاری اولین دوره از سمینار پایش وضعیت ، تصمیم بر این گرفت تا دومین دوره را با محوریت انقلاب چهارم صنعتی برگزار کند.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران هدف از برگزاری سمینار پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات، را ارائه یک فرصت برای به‌ اشتراک‌گذاری دانش و تجارب در زمینه پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات عنوان کرد و گفت: مبحث پایش وضعیت یک مبحث بسیار مهمی است که باعث کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری می شود.

محمد کمال‌زاده معتقد است اگر پایش وضعیت در یک شرکت فولادی اجرا شود، می‌توان کاهش سطح تعمیرات تخصصی کارخانه و جلوگیری از توسعه خرابی در سیستم را انتظار داشت و به این موضوع اشاره می‌کند که مدل‌های پیش‌بینی و تصمیم‌گیری به وسیله هوش مصنوعی در مبحث پایش وضعیت می‌تواند کمک بسیاری به این فن کند.

وی در ادامه به اهمیت پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات در صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: پایش وضعیت به چند دلیل در صنعت فولاد اهمیت زیادی دارد که می‌توان مهم‌ترین آنها را در بحث ایمنی، کارایی و هزینه‌ها دانست؛ چرا که تجهیزات صنعتی در صنعت فولاد با شرایط سخت و فشارهای بالا روبرو هستند، پایش و عیب‌یابی منظم این تجهیزات باعث اطمینان از عملکرد صحیح آن‌ها می‌شود و در نتیجه خطرات احتمالی را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در ادامه بر این موضوع تأکید کرد که پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات می‌تواند نقش بسیاری مهمی در کاهش انرژی و صرفه جویی در هزینه نیز داشته ‌باشد و گفت: با انجام بازرسی و نظارت منظم بر تجهیزات، می‌توان مشکلات و عیب‌های احتمالی را به ‌موقع شناسایی کرده و اقدامات پیشگیرانه برای رفع آن‌ها انجام داد که این امر به معنای جلوگیری از وقوع خرابی‌های ناگهانی و اضافه‌کاری‌های غیر برنامه‌ریزی است که می‌تواند باعث افزایش هزینه‌ها و مصرف انرژی نامناسب شود.

محمد کمال‌زاده با اشاره به این موضوع که اینترنت اشیا و هوشمندسازی تجهیزات از جمله فناوری‌هایی مهم در صنعت فولاد به‌شمار می‌رود، ادامه داد: یکی از نتایج مهم این تحول، کارخانه هوشمند است که این هوشمندسازی می‌تواند سبب مدیریت بهتر، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، امنیت بالاتر، انطباق‌پذیری، انعطاف‌پذیری، قابلیت خودتطبیقی، مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری شود.

وی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که شرکت فولاد آلیاژی ایران یک شرکت فولادی دانش‌بنیان است و تلاش می‌کند تا با توجه به هوشمندسازی و اهمیت انقلاب چهارم صنعتی در پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات به سمت پیاده‌سازی و توسعه این فن برود.

گفتنی است دومین سمینار پایش وضعیت به میزبانی شرکت فولاد آلیاژی ایران و در محل هتل صفاییه یزد در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه برگزار می‌شود.