لوح و تندیس پاسداشت خدمات آریاساسول برای حفظ گونه در حال انقراض آریاساسول پس از ارزیابی عملکرد ۶ ساله این شرکت از سوی کرسی یونسکو در سلامت اجتماعی و توسعه همزمان با آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی (۱۰ دی ماه) به این شرکت اهدا شد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، لوح و تندیس پاسداشت خدمات آریاساسول برای حفظ گونه در حال انقراض آریاساسول پس از ارزیابی عملکرد ۶ ساله این شرکت از سوی کرسی یونسکو در سلامت اجتماعی و توسعه همزمان با آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی (۱۰ دی ماه) به این شرکت اهدا شد.
در ابتدای این مراسم پیام ویدئویی پرفسور یونس نوربخش، رئیس کرسی یونسکو در سلامت اجتماعی و توسعه برای حضار پخش شد.
وی در این پیام تصویری تلاش برای توسعه و پیشرفت را ویژگی همه جوامع برشمرد و گفت: در کنار مزایای این توسعه اتفاقات نامبارکی از جمله تخریب محیط زیست و فقر در نتیجه توسعه نامتقارن رخ می‌دهد که اصل توسعه را زیر سؤال می‌برد.
رئیس کرسی یونسکو تصریح کرد: در دنیای امروز با مخاطرات جدی از جمله آلودگی خاک، آب، از بین رفتن گونه‌های نادر و … مواجه هستیم و باید برای سبز بودن فعالیت‌های توسعه‌ای تلاش کنیم.
وی ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های آریاساسول، گفت: کارنامه درخشان آریاساسول در حوزه دانش، آموزش و فعالیت‌های عملی برای حفظ گونه نادر آهوی جبیر در بررسی کرسی یونسکو مورد تأیید قرار گرفت و امید است شاهد سرعت بیشتر و گام‌های جدی‌تر و بلندتر در این زمینه باشیم و سایر شرکت‌ها و بنگاه‌ها نیز در این مسیر گام بردارند.
توسعه بدون مسئولیت اجتماعی ممکن نیست
محمدرضا سعیدآبادی معاون بین‌الملل کرسی یونسکو در سلامت اجتماعی و توسعه نیز در این آیین از چالش‌های زیست‌محیطی به‌عنوان پنجره‌های شکسته در اذهان یاد و تصریح کرد: این اتفاق می‌تواند به خدشه اعتماد عمومی، بی‌تفاوتی و ناامیدی منجر شود و راهکار مقابله با آن مدیران دوراندیش با تفکر استراتژیک هستند که می‌توانند با شناخت واقع‌گرایانه از محیط پیرامون این موضوع را برطرف کند.
وی در پایان با اشاره به ارزیابی عملکرد آریاساسول در طول سالیان اقدام برای حفظ گونه در حال انقراض آهوی جبیر اهدای تندیس و لوح مسئولیت‌های اجتماعی را وسیله‌ای برای تقدیر و ارج نهادن به این اقدام‌ها برشمرد که به‌نمایندگی تمامی دست‌اندرکاران به مدیرعامل شرکت اعطا می‌شود و امید می‌رود این اقدام انگیزه‌ای برای سایر شرکت‌ها باشد تا بدانند توسعه بدون مسئولیت اجتماعی ممکن نیست و پایداری همه ما در گرو توسعه و سلامت اجتماعی است.