امید فلاح مدیر مجتمع سرب و روی انگوران درباره اهداف و برنامه های شاخص سال ۱۴۰۰ اعلام کرد: استخراج ۸۵۰ هزار تن ماده معدنی از جمله برنامه های مجتمع در سال جاری است.

 درآمد نیوز – امید فلاح مدیر مجتمع سرب و روی انگوران درباره اهداف و برنامه های شاخص سال ۱۴۰۰ اعلام کرد: استخراج ۸۵۰ هزار تن ماده معدنی از جمله برنامه های مجتمع در سال جاری است.
وی افزود: همچنین استخراج ۱۲۰ هزار تن ماده معدنی از بخش زیر زمینی و ۴ میلیون و ۴۰۲ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری را می توان از اهداف مجتمع سرب و روی انگوران در سال ۱۴۰۰ برشمرد.
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران تصریح کرد: فاز سوم احیاء دمپ های باطله (کاشت نهال در عرصه ایی به وسعت دو هکتاری ) نیز در برنامه سال جاری مجتمع قرار دارد.
وی از پذیرش گردشگر معدنی و ژوتورئسم (در راستای صدور اولین پروانه گردشگری معدنی ایران بنام شرکت تهیه و تولید – مجتمع معدنی سرب و روی انگوران در صورت موافقت ستاد مبارزه با بیماری کرونای استان ) در سال پیش رو خبر داد.
فلاح در مورد عملکرد مجتمع معدنی سرب روی انگوران در سال ۹۹، خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده با وجود مشکلات فراوان از جمله تحریم های همه جانبه، بیماری کرونا و….. با ارسال ۹۵۵ هزار و ۲۴۸ تن ماده معدنی روباز علاوه برافزایش ۵۴/۴۶ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ رکورد ارسال ماده معدنی بعد از ۵ سال شکسته شد .
وی افزود: همچنین در سال گذشته ۱۴۴ هزار و ۶۹۵ تن ماده معدنی زیر زمینی ارسال شده است که نسبت به سال ۹۸ از رشد ۲ هزار درصدی برخوردار بود.
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران تصریح کرد: در سال ۹۹ در این مجتمع به میزان۹۱۹ هزار و ۱۸۴ تن ماده معدنی از بخش روباز استخراج شده است که رشدی ۲۰/۵ درصدی را نسبت به سال ۹۸ تجربه کرد.
به گفته وی، میزان استخراج ماده معدنی زیر زمینی در مجتمع سرب و روی انگوران طی سال ۹۹ معادل۱۲۶ هزار و ۴۲۸ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش ۴۰/۵۸ درصدی داشت.
فلاح افتتاح استخراج ماده معدنی از بخش زیرزمینی با حضور مقامات کشوری و استانی، احداث ۱۲۰۰ متر نوارنقاله داخل تونل بخش زیرزمینی جهت انتقال مواد استخراج شده به خارج از تونل و انجام مطالعه بمنظور استفاده از سیستم سورتینگ جهت بازیابی کان سنگ کم عیار مجتمع را از جمله اقدامات شاخص مجتمع معدنی سرب و روی انگوران سال۹۹ برشمرد.
وی، انجام عملیات اکتشافی مقدماتی در محدوده ۳۸ کیلومتری پروانه بهره برداری مجتمع جهت دست یابی به ذخیره های جدید ، یکپارچه سازی سیستم فروش و مالی مجتمع ، دریافت اولین پروانه گردشگری معدنی و ژئوتوریسم ایران بنام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران – مجتمع معدنی سرب و روی انگوران را از دیگر اقدامات مهم مجتمع اعلام کرد.
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خاطرنشان کرد: طی سال ۹۹ از اولین پروانه گردشگری معدنی ایران توسط وزیر صنعت ، معدن ، تجارت و رییس کارگروه گردشگری مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.
وی در خاتمه افزود: در سال گذشته به مدت ۹۷۰ ساعت به روستاهای مجاور شهر دندی و ماهنشان ارائه خدمات با ماشین آلات معدنی و راهسازی صورت گرفت.