دبیر کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع مس سرچشمه، قدم‌های بسیارخوبی در حفظ محیط زیست برداشته است.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، دکتر ذبیح‌الله اعظمی در حاشیه بازدید از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: گزارشی که در جلسه ارائه شد قابل قبول بود و قدم‌های خوبی در این مجتمع در زمینه‌های زیست‌محیطی برداشته شده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس افزود: این اقدامات، هم در مورد بک‌فیلتر و هم برگرداندن آب به مدار تولید و بازچزخانی آب موثر بوده و خیلی به محیط زیست کمک می‌کند، معدوم کردن روغن‌های اسکارل نیز یکی از اقدامات زیست‌محیطی خوب است، در کنار آن بک‌فیلترهایی که برای گرفتن گرد و غبار قرار داده‌اند برای محیط‌زیست قدم‌های بسیارخوبی بوده است؛ و اقدام مهم دیگر این‌که آلودگی خاک‌های آلوده با اسید حذف شده و حتی گیاه کشت شده است.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس خاطرنشان کرد: پوشش گیاهی در مجتمع قابل قبول است و البته باید افزایش پیدا کند؛ اما در مجموع، از نظر کمیسیون کشاورزی مجلس، مجتمع مس سرچشمه نمره قبولی محیط زیست را می‌گیرد.