مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۴۰۱ پتروشیمی امیرکبیر صبح امروز با حضور بیش از ۹۸ درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی امیرکبیر ، این شرکت با نماد بورسی شکبیر امروز در مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۴۰۱ خود هزار و ۴۰ تومان سود تقسیم کرد. مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر در جمع سهامداران این شرکت گفت: در سال ۱۴۰۱ پتروشیمی امیرکبیر ضمن تداوم و استمرار در ثبت رکوردهای دروه مشابه ، شاهد ثبت رکورد در سایر شاخص های کلیدی عملکرد خود بوده است.

سعید صادقی افزود : تولید پتروشیمی امیرکبیر طبق بودجه تعیین شده و تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه با ثبت رکورد در تولید محصولات پلیمری که بیشترین ارزش افزوده را برای پتروشیمی امیرکبیر به همراه داشته که این مهم باعث تاثیر مستقیم در سودآوری و ثبت بالاترین EPS نسبت به تمام سنوات شده است. وی با اشاره به مقدار افزایش ٩ درصدی مقدار فروش افزود: مبلغ فروش شرکت ١٨ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته است. مدیر عامل پتروشیمی امیر کبیر اظهار داشت : سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۱ چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

صادقی با اشاره به اهمیت برنامه محور بودن و جهت گیری در مسیر استراتژی های کلان سازمان در خصوص مهمترین برنامه های پیش روی پتروشیمی امیرکبیر در سال ١۴٠٢ گفت: دریافت خوراک C2پلاس از پالایشگاه پارس جنوبی، دریافت اتان مایع از منطقه عسلویه ، توسعه میادین بالادستی جهت تامین خوراک پایدار و احداث مخزن نگهداری اتیلن با ظرفیت ۱۶ هزار تن به عنوان برنامه های میان مدت و بلند مدت و اجرای تعمیرات اساسی واحدهای تولیدی به منظور استمرار و افزایش ظرفیت تولید، دریافت اتیلن مایع از عسلویه ، افزایش ظرفیت ١۵ درصد تولید در واحد پلی اتیلن سنگین ، تولید گرید CRP100 و تولید پلی اتیلن سبک خطی با کومونومر هگزن -۱ به عنوان برنامه های کوتاه مدت است.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر با اشاره به انتقال از بازار پایه فرابورس به بازار دوم فرابورس گفت: با اجرای این سیاست دریافت معافیت مالیاتی ، افزایش ارزش سهام شرکت نسبت به میانگین صنعت ، تقویت برند و اعتبار شرکت برای جذب سرمایه خارجی و داخلی ، آورده نقدی از محل شناور سازی حداقل ۵ درصد سهام جهت تامین مالی پروژه های خود در حوزه بالا دست و پایین دست اتفاق و تاثیر گذاری زیادی در روند توسعه شرکت خواهد داشت.

صادقی با اشاره به توسعه بازارهای فروش این پتروشیمی ادامه داد : کاهش میزان صادرات و تمرکز زدایی از بازار چین بدلیل حاشیه سود به مراتب پایین تر نسبت به دیگر بازارها و افزایش بازارهای هدف با اولویت آفریقای شمالی ، اروپای شرقی و تقویت جایگاه و افزایش سهم بازار ترکیه و حوزه CIS نیز از اهداف مهم شرکت در سال جاری می باشد. وی در خصوص خوراک پتروشیمی امیرکبیر گفت: این موضوع بزرگ‌ترین چالش پیش روی شرکت بوده و هیئت مدیره در حال بررسی طرح‌های مختلف است و براساس تفاهم‌نامه با مناطق نفت خیز جنوب در حال بررسی و مطالعه توسعه مخازن گازی جهت تامین پایدار و بلند مدت خوراک، شامل خوراک مایع و گازی هستیم تا شاهد تولید پایدار و تداوم در سودآوری شرکت از محل دریافت خوراک های اقتصادی و پایدار باشیم و موضوع خوراک دیگر عامل وقفه تولید نباشد.

مدیرعامل این بنگاه تولیدی گفت: با بررسی های بعمل آمده و رایزنی‌های صورت گرفته با هلدینگ خلیج فارس ظرف یکسال آینده تامین اتان روال طبیعی خود را طی خواهد کرد و با راه اندازی کامل پتروشیمی گچساران نیز بر اساس ظرفیت تولیدی بیدبلند علاوه بر تامین نیازهای گچساران، اتان مورد نیاز امیرکبیر نیز تامین خواهد شد . وی در پایان ضمن تقدیر از پرسنل خدوم پتروشیمی امیرکبیر گفت: از همکاری مناطق نفت خیز جنوب، هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بید بلند،پتروشیمی بندر امام و مارون به جهت همکاری با پتروشیمی امیرکبیر تقدیر کرد.