در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان با مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان، در مورد زمینه های همکاری زیسکو با کمیته امداد گفت وگو شد.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از روابط عمومی زیسکو، مهندس صادقی ضمن تقدیر از همکاری و همراهی زیسکو با کمیته امداد، گفت: کمک های زیسکو به افراد نیازمند، مددجویان و ایتام تحت پوشش کمیته امداد، قابل تقدیر است.

وی در ادامه این دیدار، افزود: ۱۲۰ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که مستقیماً از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند و متاسفانه، حدود ۷۰ درصد از سرپرستان خانوار تحت حمایت کمیته امداد کرمان، زنان هستند.

 وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان مدیریت آمار، خانواده‌های تحت حمایت نهادهای حمایتی در کشور ۸ درصد است که این آمار در استان کرمان ۱۳ درصد است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نگاه اصلی این نهاد را توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اعلام کرد و گفت: این نهاد با ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت به دنبال این است که این خانواده‌ها بتوانند باعزت نفس روی پای خود بایستند و درآمد کسب کنند.

مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان هم در این دیدار، ضمن اظهار تاسف از آمار خانواده های تخت پوشش کمیته امداد در استان گفت: تمام تلاش زیسکو این است که تا حد توان با نهادهای حمایتی چون کمیته امداد همکاری کند تا بخشی از مشکلات خانواده های در معرض آسیب حل شود.

دکتر سهراب نژاد افزود: یکی از  نمونه فعالیت های زیسکو در شهرستان زرند که با هدف کمک به خانواده های آسیب پذیر انجام شده، ساخت سوله های قالی بافی است.

وی گفت: مساله مهم برای زیسکو باز شدن گره از کار این خانواده هاست و هرگز به دنبال بهره برداری تبلغاتی از این فعالیت های زیسکو نبوده ایم.

وی تاکید کرد: زیسکو در قالب مسئولیت اجتماعی تلاش می کند تا در حد توان، بیش ترین همکاری را با کمیته امداد داشته باشد.

در پایان این دیدار، مهند صادقی با اهدای لوح سپاس، از دکتر سهراب نژاد تقدیر کرد.