به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر اسماعیل للـه‌گانی طی سخنانی در همایش بنگاه‌های اقتصادی برتر و بهره‌ور زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر، افزود: در این مرکز خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های ارزی، اعتباری، بیمه‌ای و … به شرکت‌ها، واحدهای تولیدی […]

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر اسماعیل للـه‌گانی طی سخنانی در همایش بنگاه‌های اقتصادی برتر و بهره‌ور زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر، افزود: در این مرکز خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های ارزی، اعتباری، بیمه‌ای و … به شرکت‌ها، واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی ارائه خواهد شد.

وی به شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و بر ضرورت هم‌افزایی بین بانک رفاه کارگران و این شرکت‌ها تاکید کرد و گفت: هر شرکت شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارد و بانک رفاه آمادگی دارد متناسب با شرایط شرکت‌ها به آنها خدمات اختصاصی ارائه دهد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با بیان اینکه، این بانک مکلف به ارائه بهترین خدمات به این شرکت‌هاست، افزود: ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در سال‌های اخیر در بانک رفاه ایجاد شده است که می‌تواند در راستای توسعه اقدامات در اختیار شرکت‌ها قرار گیرد. خدمات اعتباری، دیجیتال، ارزی، خرید اقساطی کالا و خدمات از طریق سامانه “بتا”، اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به پرسنل، تولید نرم‌افزارهای اختصاصی و …. از جمله این خدمات و ظرفیت‌هاست که می‌توانیم به این شرکت‌ها ارائه دهیم.

دکتر للـه‌گانی به انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: این اوراق به ابتکار این بانک اجرایی و ظرفیت بسیار خوبی به منظور تامین سرمایه در گردش شرکت‌ها و تامین مالی طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای آنهاست.

وی افزود: در حال حاضر مجوز انتشار ۶۵ هزار میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده خاص را اخذ کرده‌ایم که بدون شک در صورت وجود طرح‌های توجیهی مناسب، اولویت انتشار با شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران تصریح کرد: حوزه طرح و برنامه این بانک آمادگی دارد در جلسات مشترک با شرکت‌ها، نیازهای آنان در بخش‌های مختلف را جمع‌آوری و محصولات اختصاصی برای آنان طراحی کند.

وی به سهام تحت مالکیت بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: این سهام به واسطه تهاتر بدهی‌های دولت با سازمان تامین اجتماعی به این سازمان واگذار و (به منظور تسویه تسهیلات) از طریق سازمان به این بانک واگذار شده است. اقدامات فراوانی در راستای فروش این سهام انجام شده و آمادگی داریم تا سهام باقیمانده را به شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارتخانه واگذار کنیم.

دکتر للـه‌گانی افزود: در حال حاضر واگذاری سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر را در دست اقدام داریم و آماده‌ایم این سهام را به این شرکت‌ها واگذار کنیم.

وی در ادامه به بنگاه‌داری صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: عدم بنگاه‌داری دولت و بانک‌ها یک اصل پذیرفته‌شده است اما این مهم منافاتی با بنگاه‌داری صندوق‌های بازنشستگی ندارد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: صندوق‌های بازنشستگی با دولت تفاوت دارند و برای تامین منابع ذینفعان خود (کسانی که حق بیمه پرداخت می‌کنند) باید بنگاه‌داری و سهام‌داری کنند. سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی در بنگاه‌های اقتصادی منطق خود را دارد و متفاوت با دولت است.

دکتر للـه‌گانی در ادامه به حاکمیت شرکتی اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیاز به اصلاحات داریم. باید به گونه‌ای قانون‌گذاری شود که ضمن حفظ حاکمیت شرکتی، منافع سهام‌دار نیز تامین و بتواند نظارت و کنترل لازم را بر شرکت مربوطه داشته باشد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پایان تصریح کرد: این بانک وظیفه دارد از بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت کند و در این راستا آمادگی داریم همکاری‌های متقابل را با این بنگاه‌ها گسترش دهیم.